חברות שילוח איטלקיות החלו לנכות עמלות בשיעור 5% מהיטלי הדלק והביטחון

על פי ידיעות אותן קיבל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, נקטו חברות השילוח האיטלקיות, בצעד חד צדדי, והחלו לנכות עמלה בשיעור של 5% מהיטלי הדלק והביטחון אותם הם מעבירות לחברות התעופה. לצעד חד צדדי זה השלכות מרחיקות לכת לגבי ענף ההובלה האווירית ב


00:00 ,05.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי ידיעות אותן קיבל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, נקטו חברות השילוח האיטלקיות, בצעד חד צדדי, והחלו לנכות עמלה בשיעור של 5% מהיטלי הדלק והביטחון אותם הם מעבירות לחברות התעופה. לצעד חד צדדי זה השלכות מרחיקות לכת לגבי ענף ההובלה האווירית בכלל ומגזר השילוח הבינלאומי בפרט.
 
עוד נמסר כי ארגון הגג של המשלחים הבינלאומיים באיטליה Association for Air Forwarding Agents (בקיצור: Anama) הודיע לחברות התעופה כי חבריו אינם מוכנים עוד לשמש גורם הגובה כסף עבור חברות התעופה מבלי לקבל פיצוי הולם עבור הגביה והסיכון הכרוך בה.
 
נשיא ארגון הגג של חברות השילוח האיטלקיות, מר טרמפולינו, הודיע במקביל כי חברי הארגון מעוניינים לפעול תוך שיתוף פעולה מלא עם חברות התעופה אולם חברות התעופה אינן מוכנות לקיים דיון בנושא ומסרבות באופן קבוע לדון בדרכים לפצות את חברות השילוח.
 
הצעד בו נקטו האיטלקים התקבל בהבנה ואהדה רבה בקרב חברות השילוח האירופאיות אשר חלקן הביע כעס רב על חברות התעופה המשמשות את חברות השילוח הבינלאומי כ – COST FREE BANK"" .
 
בארגון הגג ציינו שנראה כי בעקבות הצעד החד צדדי בו נקטו חברות השילוח האיטלקיות, החל הנושא לסחוף את מגזר השילוח האירופאי ואין ספק כי גליו יגיעו במהרה גם ארצה.