חבר מושבעים בקליפורניה – "פדקס" חייבת לשלם כ- 1.5$ פיצוי בגין נזק למשלוח

חבר מושבעים בקליפורניה חייב את חברת הבלדות הגלובלית FEDEX לשלם ללקוח סך של 1.5 מיליון דולר בגין נזק אשר נגרם למשלוח אותו קבלה החברה ואותו הייתה אמורה למסור ללקוח בקליפורניה


00:00 ,30.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
חבר מושבעים בקליפורניה חייב את חברת הבלדות הגלובלית FEDEX לשלם ללקוח סך של 1.5 מיליון דולר בגין נזק אשר נגרם למשלוח אותו קבלה החברה ואותו הייתה אמורה למסור ללקוח בקליפורניה.

פרטי האירוע היו כלהלן:
יצרן אמריקאי בשם POWER STANDARD LABORATORY השתמש בשרותיה של חברת FEDEX להעברת חיישן ייחודי, אשר פותח במתקני החברה , על ידי החברה ללקוח בקליפורניה. היצרן האמריקאי, רכש במסגרת שירותי השיגור של FEDEX כיסוי ביטוחי בסך של 20,000 $ אשר הוכר על ידי FEDEX כ – DECLARED VALUE FOR CARRIAGE. המשלוח הגיע ונמסר למקבל, ניזוק לחלוטין.

היצרן אשר ביטח המשלוח, הגיש לחברת FEDEX תביעת נזק על סך 17,450 $ . זו האחרונה דחתה את התביעה. היצרן ניסה במשך מספר חודשים ליצור קשר עם מחלקת התביעות של חברת FEDEX , כדי לסיים את התביעה ונתקל בסירוב מוחלט. הדברים הגיעו לשלב שבו נאמר לייצרן האמריקאי כי חברת FEDEX אינה מתכוונת כלל לשלם וכי עליו לפנות לאפיק משפטי. חברת FEDEX הניחה, ככל הנראה, כי היצרן לא יגיש תביעה בגין סכום זה וכי סביר כי יוותר על כל הליך משפטי נגדה.

במהלך המשפט העיד מנהל מחלקת התביעות של FEDEX כי מדיניות החברה היא שלא לענות בכתב לתביעות המוגשות לחברה מלקוחות.זאת ועוד, פקידת התביעות אשר טיפלה בנושא הצהירה בפני בית המשפט כי במשך 20 השנים בהן היא עובדת במחלקת התביעות בחברת FEDEX לא זכור לה כי החברה נאותה להכיר בתביעות לקוחות בגין אובדן או נזק.

חבר המושבעים חייב את חברת FEDEX לשלם סך של 80,000 $ שכ"ט עורכי דין ועוד 1.5 מיליון דולר נזקים. פסק הדין, נחשב לראשון מסוגו ומהווה אבן דרך בעל עניין ציבורי רב למגזר השילוח הבינלאומי בכלל ומגזר שרותי הבלדרות בפרט.

לטענת השופט, חברת FEDEX פעלה לכל אורך הטיפול באירוע הנדון שלא בתום לב וכי החלטת המושבעים חייבת לשלוח מסר ברור והחלטי לחברת FEDEX וחברות אחרות הפועלות בתחום הבלדרות והשילוח כי דחייה שלא בתום לב של תביעת לקוח, לא תהייה נסבלת בקליפורניה.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.