הסכם פשרה בין אמקס לכסלו על רקע הפעילות במסוף ניצנה

התפטרותו של מנהל סניף ניצנה בחברת כסלו והמעבר שלו לנהל את הסניף החדש של אמקס במעבר הגבול עם מצרים, הובילו למאבק משפטי שהסתיים לאחרונה בהסכם פשרה בין הצדדים


00:00 ,12.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

התפטרותו של מנהל סניף ניצנה בחברת כסלו והמעבר שלו לנהל את הסניף החדש של אמקס במעבר הגבול עם מצרים, הובילו למאבק משפטי שהסתיים לאחרונה בהסכם פשרה בין הצדדים
 
לפני כחודשיים חנכה חברת השילוח אמקס (Kuehne + Nagel ישראל) סניף חדש במעבר ניצנה, מתוך כוונה לספק מענה ליצואנים ישראלים המעוניינים לייצא למצרים במסגרת הסכם ה- QIZ. פתיחת הסניף לוותה במאבק משפטי שהתנהל לאורך החודשים האחרונים בין אמקס לבין חברת השילוח כסלו שהוביל לבסוף להסכם פשרה בין הצדדים.
 
ראשית הפרשה בכתב התביעה שהגישה חברת כסלו, בו נטען כי חברת אמקס קיימה לכאורה תנאי תחרות לא הוגנת וביצעה לכאורה עבירות על חוק עוולות מסחריות.
 
לטענת התובעת חברת כסלו, מר ויקו איפרגן, ששימש כמנהל הסניף של כסלו במעבר הגבול בניצנה, התפטר מעבודתו באופן פתאומי וכי מיד לאחר כניסת התפטרותו של איפרגן לתוקף, הוקם במסוף ניצנה סניף חדש של אמקס, שלא החזיקה שם בסניף עד לאותה עת. בכסלו טענו שבעקבות כך החליטו כמה מלקוחותיה של כסלו להפסיק את עבודתם עמה והחלו לעבוד עם איפרגן ואמקס.
 
בכתב התביעה טענה כסלו כי אמקס ואיפרגן רקמו לכאורה את תוכנית ההתפטרות והתחרות בכסלו זמן רב בטרם התפטר איפרגן בפועל. כמו כן נטען, כי במעשיהם גזלו לכאורה אמקס ואיפרגן את סודותיה המסחריים של כסלו והתעשרו על גבה שלא כדין, כי איפרגן הפר את ההסכם עם כסלו וכי אמקס ביצעה עוולה של גרם הפרת חוזה.
 
כאמור, במסגרת הסכם פשרה שהושג לאחרונה בין הצדדים, נקבע כי אמקס תשלם לכסלו פיצוי בסך של 136,000 ₪ + מע"מ.
 
דובר חברת כסלו ציין כי התנהלות ושיטת עבודה זו של אמקס היא חמורה וכי כסלו דורשת לקיים דיון דחוף של ועדת האתיקה של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בנושא.
 
מטעם חברת אמקס נמסר בתגובה: "תביעתה של כסלו הוגשה לאור כישלונה במאבק מסחרי מול אמקס, בעקבות פתיחת סניף אמקס במסוף המטענים בניצנה ומעבר משמעותי של לקוחות מכסלו לאמקס. בקשתה של כסלו במסגרת התביעה לקבלת צו מניעה שימנע את מעבר הלקוחות- נכשלה. אמקס הכחישה ומכחישה, מכל וכל, תחרות בלתי הוגנת או כל פעילות בלתי חוקית או בלתי אתית כלפי כסלו. מעבר הלקוחות ומעבר איש התפעול מכסלו לאמקס נעשו כדין, לאחר מתן הודעה מוקדמת לכסלו ובהיעדר כל מגבלה שהיא על מעבר העובד ומעבר הלקוחות. במסגרת מגעים בין הצדדים, הוסכם על תשלום סכום נמוך, המהווה כעשירית מתביעתה של כסלו, לפנים משורת הדין ותוך הכחשה מוחלטת של כל טענות כסלו. וזאת, על מנת לחסוך את ההתדיינות המשפטית ועלויותיה. מובן כי תשלום נמוך זה מאפשר לאמקס חופש פעולה מלא במסוף ניצנה, לרבות המשך מתן השירותים המקצועיים לכל לקוח שהוא, לרבות לקוחות כסלו שיעדיפו את אמקס על פני כסלו".