הנהלת ארגון הגג פנתה לסוכני המכס והמשלחים לסייע ליבואנים לקבל החזר "תום מסע"

בפניה אל חברי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מבקש אמיר שני, יו"ר הארגון, כי החברים יתנו תמיכה מלאה ומהירה לכל אותם יבואנים אשר נאלצו לשאת בהוצאות נוספות לאחר שחברות הספנות הכריזו על "תום מסע" בין התאריכים ה-30 בספטמבר 2003 וה-10 באוקטובר 200


00:00 ,03.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בפניה אל חברי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מבקש אמיר שני (בתמונה), יו"ר הארגון, כי החברים יתנו תמיכה מלאה ומהירה לכל אותם יבואנים אשר נאלצו לשאת בהוצאות נוספות לאחר שחברות הספנות הכריזו על "תום מסע" בין התאריכים ה-30 בספטמבר 2003 וה-10 באוקטובר 2003, בעקבות השביתה בנמלים.

באגרת שנשלחה מטעמו, מתייחס אמיר שני לחוזר שהוציא אגוד המשתמשים בהובלה ימית, בדבר ההחזר הכספי הנובע מהכרזת תום מסע. כזכור, פורקו, במהלך העיצומים, מכולות אשר היו מיועדות ארצה, בנמלים סמוכים, והובאו מאוחר יותר לנמלי אשדוד וחיפה.

החוזר שהוציא אגוד המשתמשים בהובלה ימית מפרט כי "ההחזר יחול על מכולות, מכוניות, ציוד מכני הנדסי ומטען נוסף, שלגביהם הכריזו חברות הספנות תום מסע עקב השביתה בנמלי ישראל, בין ה-30 בספטמבר לבין ה-10 באוקטובר 2003, ושנפרקו בפועל מחוץ לנמלי ישראל ונגבו לגביהם דמי הובלה נוספת (Additional Freight Detention), במסגרת הסכמה מיוחדת בין אגוד המשתמשים, חברות הספנות והממשלה, כל זאת לגבי מטענים, שנכללים ברשימה מפורטת, שגובשה על בסיס המידע מחברות הספנות".

בעקבות מו"מ מייגע מול משרד האוצר ורשות הנמלים הגיע אגוד המשתמשים להסכמה בדבר נוהל החזר פשוט יחסית אשר יאפשר את החזרת הכספים לבעלי המטענים אשר נשאו בנטל הנוסף.

אמיר שני ציין, בפנייתו לסוכני המכס והמשלחים, שמאחר והנוהל קובע באופן גורף כי ההחזר יינתן לכל מי שמופיע במצהר האניה כ"נשגר" ואינו מבחין בין אם הוא הבעלים הסופי של המטען או משלח בינלאומי, הרי שיבואנים, שמטעניהם לא הגיעו לארץ על שמם, או אשר הביאו מכולות מלאות בכפוף לשטרי מטען פנימיים, צריכים לפנות ישירות למשלחים הבינלאומיים, המופיעים בשטרי המטען כבעלים, לקבלת עזרה בהליך קבלת ההחזר.

"בשם הנהלת הארגון, ברצוני לבקש את התייחסותכם החיובית ומתן תמיכתכם המהירה והמלאה לטיפול בכל אחת מהפניות אשר תגענה מהיבואנים לשולחנכם, עם הבקשות הללו. תמיכתכם בהוצאה לפועל של נוהל החזרת הכספים הינה לא רק חיונית אלא גם ובעיקר תדמיתית", כתב שני לסוכני המכס והמשלחים.

כפי שפורסם, המסמכים הנדרשים לצורך קבלת ההחזר הנם:
1. העתק שטר מטען.
2. העתק חשבון מטענים – יבוא, הכולל תשלום עבור Additional Freight או Detention.
3. כתב קבלה ושחרור ממולא וחתום בהתאם להנחיות.