המשקף באשדוד: הושגה הסכמה בין סוכני המכס לרשות המסים

בין עו"ד שמואל גרוסמן, המייצג את סוכני המכס, לבין רשות המסים הוסכם כי יימשכו הליכי המכרז למתן שרותים באתר המשקף באשדוד ובהתאם לתוצאותיהם תידון העתירה – אם לא תתייתר - בבית המשפט. כזכור, בית המשפט נעתר לבקשת סוכני המכס והורה על מתן צו המעכב את הליכי המכרז


00:00 ,28.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בין עו"ד שמואל גרוסמן, המייצג את סוכני המכס, לבין רשות המסים הוסכם כי יימשכו הליכי המכרז למתן שרותים באתר המשקף באשדוד ובהתאם לתוצאותיהם תידון העתירה – אם לא תתייתר - בבית המשפט. כזכור, בית המשפט נעתר לבקשת סוכני המכס  והורה על מתן צו המעכב את הליכי המכרז
 
בחודש ספטמבר 2006 פרסמה רשות המסים מכרז "למתן שירותי פריקה וטעינת מכולות במכס אשדוד,  באתר לשיקוף מכולות בנמל אשדוד". במסגרת תנאי הסף שהוגדרו במסמכי המכרז, לא הוגבלה השתתפותם של גורמים העוסקים בעמילות מכס ובשילוח בינלאומי.
 
בקרב חברי ארגון סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים עלה החשש כי אם יזכה במכרז גורם שעיסוקו בעמילות מכס ושילוח בינלאומי, תהיה בכך פגיעה חמורה בציבור סוכני המכס בהתייחס לשני היבטים: חשיפת מפעיל האתר למידע חסוי ולסודות מסחריים של סוכני המכס וחברות השילוח הבינלאומי והעדפה של לקוחות אותו סוכן מכס- מפעיל האתר, על פני לקוחות יתר סוכני המכס הנזקקים לשירותו של מפעיל האתר.  
 
בעקבות סירובה של רשות המסים לתקן את תנאי המכרז באופן שתימנע השתתפותו במכרז של גורם העוסק בעמילות מכס ו/או בשילוח בינלאומי פנה עו"ד שמואל גרוסמן לבית המשפט לעניינים מנהליים והגיש עתירה מנהלית בשם ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים חיפה והצפון, לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים מרכז ואבי-עד שירותים לוגיסטיים בע"מ, בדרישה לתקן את תנאי המכרז ובקשה למתן צו ביניים בדרישה למתן צו ארעי המורה על עיכוב הליכי המכרז עד להכרעה בעתירה המנהלית. בית המשפט נעתר לבקשה והורה על מתן צו המעכב את הליכי המכרז. 
 
לפני מספר ימים הוסכם בין עו"ד שמואל גרוסמן ופרקליטות מחוז ירושלים, המייצגת את רשות המסים, כי מבלי לגרוע מטענות סוכני המכס, יימשכו הליכי המכרז ובהתאם לתוצאותיהם יוחלט על המשך ההליכים בעתירה המנהלית, כלומר, אם יזכה במכרז גורם שבמישרין או בעקיפין (לרבות באמצעות חברות קשורות או במסגרת קבוצה) אינו עוסק בעמילות מכס ו/או בשילוח בינלאומי, ממילא יתייתר הצורך בקיומה של העתירה. לעומת זאת, אם יזכה במכרז גורם העוסק בעמילות מכס ו/או שילוח בינלאומי, תידון העתירה.