המשלחים הבינ"ל מוחים: נמל חיפה דורש לחשוף נתונים עסקיים כתנאי להשתתפות במכרז

דורשים מנמל חיפה לבטל הדרישה לחשוף מידע סודי על לקוחותיהן במסגרת מכרז למתן שירותי שילוח בינ"ל בים ובאוויר ועמילות מכס ביבוא. נמל חיפה בתגובה: המכרז מתנהל על פי חוק חובת המכרזים


00:00 ,30.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

דורשים מנמל חיפה לבטל הדרישה לחשוף מידע סודי על לקוחותיהן במסגרת מכרז למתן שירותי שילוח בינ"ל בים ובאוויר ועמילות מכס ביבוא. נמל חיפה בתגובה: המכרז מתנהל על פי חוק חובת המכרזים
 
ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה אתמול, באמצעות עורכי הדין רועי גלעד ושמואל גרוסמן ממשרד גרוסמן, זינגר, גלעד ושות', לחברת נמל חיפה בדרישה לבטל את דרישתה של חברת נמל חיפה לחשוף מידע סודי על לקוחותיהן של חברות השילוח במסגרת מכרז של חברת נמל חיפה למתן שירותי שילוח בינלאומי בים ובאוויר ועמילות מכס ביבוא.
 
כאמור, במסגרת מסמכי המכרז וכתנאי להשתתפות במכרז, חברת נמל חיפה דרשה לקבל נתונים עסקיים סודיים באשר לפעילות העסקית של חברות השילוח הבינלאומי ובכלל זה, חשיפת שמות חמשת לקוחותיהן הגדולים של חברות השילוח והיקף פעילותם של לקוחות אלו, לרבות פירוט כמויות תיקים של הלקוחות ופרטי אנשי קשר אצל הלקוחות.
 
עורכי הדין גלעד וגרוסמן טוענים כי חברות שילוח בינלאומי רבות חתומות על הסכמי סודיות עם לקוחותיהם, המונעים מהן לפרט את פרטי הלקוחות והיקף פעילותם, כנדרש על ידי חברת נמל חיפה. בנוסף, טוענים באי כח ארגון הגג, יש בחשיפת מידע אודות לקוחות חברות השילוח והיקף פעילותם, משום פגיעה בסודות המסחריים של חברות השילוח, פגיעה בזכות הקניין של חברות השילוח ופגיעה בתחרות החופשית. עוד נטען כי מידע זה אינו ברשות הרבים ואינו מצוי בידי גורמים המתחרים בחברות השילוח הבינלאומי. לטענתם, קיים חשש אמיתי כי חשיפת מידע זה תגרום לחברות השילוח לנזק בלתי הפיך. חשיפת המידע יכולה להעניק יתרונות בלתי הוגנים וליצור תחרות בלתי הוגנת.
 
בהקשר זה טוענים עורכי הדין גלעד וגרוסמן כי לאחרונה התעשייה הצבאית תיקנה דרישה דומה במסגרת מכרז שפרסמה למתן שירותי שילוח בינלאומי ועמילות מכס ביצוא אווירי בטחוני, מאותם השיקולים בדיוק. התעשייה הצבאית אישרה כי הפרטים אודות היקפי הפעילות יימסרו מבלי לחשוף את שמם של הלקוחות.
 
דובר חברת נמל חיפה מסר בתגובה כי "המכרז הוא פומבי ומתנהל על פי חוק חובת המכרזים. חברת נמל חיפה לא מנהלת אותו אל מול התקשורת אלא אל מול החברות המציעות".