ארגון התאגידים של סוכני המכס קיים פגישה דחופה עם הנהלת אגף המכס

בפגישה הוצגה בפני מנהל אגף המכס התמונה המלאה של מכלול הבעיות וכן את דרישות הסוכנים לפעול מידית לצמצום היקף הפגיעה בענף. מר רוב ניאות לפעול למניעת הישנותם של מקרים בהם עובד מכס חוסם באופן שרירותי כמות בלתי סבירה של תיקים


00:00 ,12.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישה הוצגה בפני מנהל אגף המכס התמונה המלאה של מכלול הבעיות וכן את דרישות הסוכנים לפעול מידית לצמצום היקף הפגיעה בענף. מר רוב ניאות לפעול למניעת הישנותם של מקרים בהם עובד מכס חוסם באופן שרירותי כמות בלתי סבירה של תיקים

בהמשך לתלונות הרבות אשר הגיעו מחברות שילוח ועמילות מכס ואשר התייחסו בעיקר לנוהלי העבודה במכס נתב"ג ולדרך עבודתה של וועדת החריגים במכס נתב"ג בפרט, התכנסה אתמול הנהלת ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל לדיון דחוף בנושא. במהלך הדיון הועלו על ידי חברי ההנהלה שורה של דרכי פעולה / מחאה, כנגד הצעדים הננקטים על ידי וועד עובדי מכס נתב"ג.

במהלך הפגישה, הועלתה ההצעה על ידי החברים לפנות ולבקש פגישה דחופה עם מנהל אגף המכס, וזאת לפני נקיטת צעדי מחאה כנגד העיצומים הננקטים על ידי וועד העובדים. במהלך הישיבה נעשתה פנייה למנהל המכס אשר ניאות, באופן חסר תקדים, לקיים פגישה דחופה עוד באותו היום, אתמול בשעה 18:00 במשרדי יו"ר הארגון.

בפגישה השתתפו מצד אגף המכס מנהל האגף מר איתן רוב, סגן מנהל המכס מר עמי סגל, סגן מנהל המכס מר עוזר ברקוביץ. מצד הנהלת הארגון השתתפו מר אמיר שני, יו"ר, מר שאול רמון, סגן יו"ר, מר יואב אלי, חבר הנהלה, מר חן למדן, מר שלמה שרון.

הנהלת ארגון התאגידים הציגה בפני מר רוב את הקשיים והבעיות היומיומיות איתן, לדבריה, מתמודדים חברי הארגון, כגון:
  • הצורך בהפעלת מספר רב של עובדים בשעות חריגות.
  • "קרבות ההתשה" אותם מנהלים וועדי העובדים מול ציבור הסוכנים.
  • הפגיעה הבלתי הפיכה, לעיתים, ביחסי סוכני המכס ולקוחותיהם.
  • העדר יכולת לקבל מידע בדבר מועד שחרורם של משלוחים וכמה משלוחים יקבלו התרות.
  • העדר מוחלט בשקיפות בהחלטות וועדות החריגים והעדר קריטריונים ברורים בהחלטות הוועדות.
  • התחרות הבלתי סבירה בין סוכני המכס הנובעת מדרך פעולתן של וועדות החריגים.
  • הכמות הבלתי סבירה של משלוחים אשר נמצאים בעיכוב מאז תחילת העיצומים.
בפגישה הוצגה בפני מנהל אגף המכס התמונה המלאה של מכלול הבעיות וכן את דרישות הסוכנים לפעול מידית לצמצום היקף הפגיעה בענף.

מר רוב הדגיש בפני המשתתפים כי לאור תלונות אשר הופנו להנהלת המכס במהלך השבוע, בדבר הכבדת העיצומים במעברי הגבול, הנחה את העובדים שלא להפעיל כל סנקציות מאחר והדבר פוגע במעמדה המדיני של ישראל כלפי המדינות השכנות.

מר רוב ניאות לפעול למניעת הישנותם של מקרים בהם עובד מכס חוסם באופן שרירותי כמות בלתי סבירה של תיקים.

בנוסף, הנהלת הארגון הטילה על היועץ המשפטי מר שמואל גרוסמן לבחון, במהלך היום, דרכים משפטיות כדי לבדוק את חוקיות החלטות ואת דרכי פעולתן של וועדות החריגים.