ארגון התאגידים נפרד מאיתן רוב

הבוקר קיים ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אסיפה שנתית, במלון שרתון בת"א, בנוכחות עשרות סוכני מכס חברי הארגון ובסיומו נפרד מגזר זה מאיתן רוב, מנהל רשות המסים, המסיים בסוף החודש את תפקידו


00:00 ,22.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר קיים ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אסיפה שנתית, במלון שרתון בת"א, בנוכחות עשרות סוכני מכס חברי הארגון ובסיומו נפרד מגזר זה מאיתן רוב, מנהל רשות המסים, המסיים בסוף החודש את תפקידו.
 
בטקס הפרידה לקחו חלק איתן רוב מנהלה היוצא של רשות המסים ומחליפו בתפקיד ג'קי מצא, אוריאל לין ויחזקאל דסקל מאיגוד לשכות המסחר, עמי סגל- ראש מינהל המכס, גובי מכס סגנים וחברי הנהלה.
 
את הטקס ניהל יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס, שהיה מאד שבע רצון מהנוכחות הגבוהה של חברי המכס. שרון ציין שזו השנה הראשונה לפעילות המכס במתכונת הנוכחית כרשות מסים מאוחדת. "הרפורמה מוכיחה עצמה וכקבלני משנה הגובים את מיסי היבוא ושמירת חוקיות היבוא אנו רואים זאת".
 
שרון ציין את תרומתו של רוב לשיפור רמת השירות. "זו ההזדמנות להודות לאיתן על שיתוף הפעולה, ההבנה שגילה בתקופות קשות (בעיקר בעיצומים), אך בסה"כ היה שיתוף פעולה יוצא מהכלל. גם כשהוא התקדם למנהל רשות המסים היתה לו פינה חמה לרשות המכס. אישיותו החזקה ותבונתו יסייעו לו רבות בעתיד".
 
שרון בירך גם את ג'קי מצא לקראת כניסתו לתפקיד מנהל רשות המסים בחודש הבא. "ג'קי בא מרקע של מס הכנסה. תחום המכס אולי פחות מוכר לך אך מהרקורד שלך, אין לי ספק שתשלב בו במהרה".
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשא דברים קצרים. "המשק צומח. 4% בשנת 2004, וכ- 5% ב- 2005. היעד הוא שקצב הצמיחה ימשיך - אז נוכל לעמוד ביעדים החברתיים. למערכת המס היתה תרומה אדירה לצמיחה. ברכות לג'קי מצא ואיחולים לאיתן רוב".
 
איתן רוב, מנהל רשות המסים היוצא, הודה לנוכחים. "היתה לי הזכות לקחת חלק במדיניות של הממשלה שהוציאה את המשק מהמיתון ואנו רואים רק חלק קטן מפירות המהלכים ואת חלקם עוד נראה בשנה עד שלוש השנים הקרובות".
 
רוב ציין שני ארועים משמעותיים שקרו בכהונתו: הראשון, קביעת קו מדיניות ברור שהפך למנוע הצמיחה ועודנן כך - הפחחת המסים. לדבריו, קו זה הפך, הלכה למעשה, וב- 3 השנים האחרונות הופחתו מסים עקיפים וישירים בהיקף של 20 מיליאר ₪. הוא ציין שנקבע מתווה ל- 5 השנים הבאות.
 
הארוע המשמעותי השני היה התאמת השינוי המבני החדש של רשות המסים כך שהוא אפשר לממשלה לממש, על ידי יצירת מקורות הכנסה נוספים למדינה, את המדיניות הכלכלית שלה.
 
רוב פנה אל ג'קי מצא ואמר: "כשהיו לי קשיים, מצאתי פורקן בסוגיות המכס. זה תחום מקסים. אני משוכנע שבשת"פ נכון עם סוכני המכס אפשר יהיה לקדם את מערך הסחר עוד מספר צעדים קדימה. יש עוד כברת דרך". הוא הודה לציבור סוכני המכס על שיתוף הפעולה הטוב.
 
"אני חוזר למגזר העסקי הפעם כלקוח. מעניין יהיה לראות איך מדיניות המכס תיראה משם", סיכם רוב.