ארגון הגג של סוכני המכס ערך יום עיון בנושא תקינה

ביום העיון, שבו לקחו חלק מנהלי תחום בכירים בתאגידי המכס, הרצו מר שוקי קפלן מנהל היבוא אגף תעשייה במכון התקנים ומר יעקוב קסטנר מאגף התעשייה, על משטר היבוא החדש אותו הנהיג המכון (נוהל 401), הכולל ארבע קבוצות מוצרים אשר לגביהם יחול משטר בדיקות שונה


00:00 ,22.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ערך אמש כינוס בנושא הרפורמה בבדיקות היבוא.
 
ביום העיון, שבו לקחו חלק מנהלי תחום בכירים בתאגידי המכס, הרצו מר שוקי קפלן מנהל היבוא אגף תעשייה במכון התקנים ומר יעקוב קסטנר מאגף התעשייה, על  משטר היבוא החדש אותו הנהיג המכון (נוהל 401), הכולל ארבע קבוצות מוצרים אשר לגביהם יחול משטר בדיקות שונה.
 
לאור שורה של הסתייגויות אותן העלו המשתתפים, לגבי הנוהל, הביעו נציגי המכון את רצונם להגביר את הקשר עם ארגון הגג כדי להביא להתייעלות כוללת של אכיפת התקינה בישראל.
 
על פי הצעת נציגי המכון, יוקם פורום משותף של נציגי המכון ונציגי הארגון כדי ללבן בעיות בטיפול בקבלת תקן, בדיקות דגם, נוהל יישום מסלול ירוק ליבואנים אמינים והכנסת יבואן לסטטוס מפר אמון.
 
נציגי הארגון באו בדרישה חד משמעית שמטרתה ליעל את יכול הסיווג כי המכון יפעל, בתאום עם נציגי התמ"ת, להוסיף את פרט המכס, ברמה של 6 ספרות לפחות, ברשימת המוצרים בקבוצות שנקבעו והוגדרו בנוהל 401 .
 
כחלק מפעילות המכון להידוק קשרי העבודה עם סוכני המכס הציעו נציגי המכון לארח את סוכני המכס ליום סיור במתקני המכון וכן ליצור מערכת הודעות המבוססת על תקשורת אינטרנט.