ארגון הגג בוחן מסלול אקדמי לתואר ראשון בלוגיסטיקה עם התמחות במקצועות המכס והשילוח הבינלאומי

ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בוחן בימים אלה דרכים ליצירת מסלול אקדמי לתואר ראשון בלוגיסטיקה עם התמחות במקצועות המכס והשילוח הבינלאומי, כך מסר בסוף השבוע מר שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים


00:00 ,03.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בוחן בימים אלה דרכים ליצירת מסלול אקדמי לתואר ראשון בלוגיסטיקה עם התמחות במקצועות המכס והשילוח הבינלאומי, כך מסר בסוף השבוע מר שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
 
שרון הדגיש כי הנהלת ארגון הגג רואה את נושא קידום מעמדו המקצועי והשבחת כוח האדם, כנושא מרכזי אשר ישרת את מגזר הלוגיסטי לטווח הבינוני והארוך.
 
הארגון, לדברי שרון, שואף, באמצעות המסלול האקדמי, להביא לכך שקהיליית סחר החוץ תכיר במעמד המשלח הבינלאומי כאחראי לניהול שרשרת האספקה הגלובלית.
 
לצורך כך, קיימה הנהלת הארגון בשבוע שעבר פגישה עם סגל החוג המשולב לכלכלה ולוגיסטיקה באוניברסיטת בר אילן: פרופ' אורי שפיגל, לשעבר ראש החוג, פרופ' חיים שניידרמן, סגן ראש המחלקה , ועו"ד נדב גויטה , סגן מינהלי לראש המחלקה.
 
מטרת הפגישה הייתה לרתום את אוניברסיטת בר-אילן לפרויקט העלאת רמת ההשכלה של עובדים בחברות לעמילות המכס והשילוח הבינ"ל, דרך יצירת מסלול אקדמי לתואר ראשון בלוגיסטיקה עם התמחות במקצועות המכס, התובלה בינ"ל, הספנות, התעופה וכו'.
 
שרון הדגיש כי תהליך העלאת רמת השכלת העובדים בענף חייב לבוא בשיתוף עם הנהלת רשות המסים בישראל האחראית על קביעת הקריטריונים לקבלת רישיונות בתחום זה.

להבנתו, מסלול אקדמי עם התמחות בנושאי מכס והובלה בינלאומיים הינו מטרתה גם של רשות המיסים אשר תשכיל להבין כי מדובר בתהליך שיביא לשדרוג משמעותי ברמה המקצועית של כלל הענף, לרבות עובדי אגף המכס, ואין ספק כי הנהלת הרשות תרתם לשינוי הקריטריונים לקבלת רישיונות, באמצעות הוספת דרישות השכלה אקדמאיות.
 
המסלול האקדמי לכלכלה ולוגיסטיקה לתואר ראשון פועל באוניברסיטת בבר-אילן מאז שנת 1992. המסלול כולל קורסים במבואות הכלכלה, מתמטיקה, מערכות מידע, ניהול , חקר ביצועים וניהול מערכות תמיכה לוגיסטיות.
 
עד היום סיימו את המסלול למעלה מ - 3,000 סטודנטים מכל מגזרי המשק, לרבות זרועות הביטחון המגזר הפרטי והציבורי.