אמיר שני מסיים תפקידו כיו"ר ארגון התאגידים לאחר שלוש קדנציות

אמיר שני, סוכן מכס במקצועו ובוגר מסלול קידום מנהלים באוניברסיטת תל אביב, הינו מנכ"ל ובעלים של חברת עמית, והוא מכהן גם כיו"ר ועדת הכספים, חבר נשיאות לשכת המסחר תל אביב


00:00 ,22.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

אמיר שני: "למרות פרישתי, נסיוני וקשרי הטובים בענף תמיד יעמדו לרשות הנהלת הארגון החדשה שתיבחר, שבפניה עומדים אתגרים חשובים"
 
ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים נפרד ביום ה' (23.12) ממר אמיר שני,יו"ר הארגון המסיים תפקידו לאחר שלוש קדנציות. מר שני, סוכן מכס במקצועו ובוגר מסלול קידום מנהלים באוניברסיטת תל אביב הינו מנכ"ל ובעלים של חברת עמית, והוא מכהן גם כיו"ר ועדת הכספים, חבר נשיאות לשכת המסחר תל אביב ודירקטור מטעם ארגון התאגידים בממס"ח.
 
פרישתו של שני מתפקיד יו"ר הארגון נובעת בעיקר מהשקפת עולם כי בארגון ציבורי יש לרענן את שורות ההנהלה ולהחליף תקופתית את בעלי התפקידים הציבוריים בכוחות חדשים המוכנים להשקיע ממרצם ומזמנם לטובת חברי הארגון.
 
שני מסכם את התקופה בה הנהיג את הארגון כאחת התקופות המעניינות אשר במסגרתה הונחה תשתית שיתוף הפעולה בין ארגון התאגידים להנהלת המכס, רשות הנמלים ומשרדי הממשלה.
 
במהלך התקופה בה כיהן מר שני כיו"ר ארגון התאגידים, זכה הארגון להכרה רחבה לא רק בהנהלת המכס אלא גם ובעיקר בקרב מגזר היבוא והיצוא והצעיד את הארגון לגוף בעל מעמד בעל משקל סגולי רב אצל קהיליית העסקים הישראלית והן בקרב נותני השירותים הלוגיסטיים כמו רשות הנמלים, ממ"ן חברות ההובלה היבשתית, מסופים עורפיים וכד'.
 
במהלך תקופת כהונתו יזם מר שני את הקמת ארגון הגג הארצי של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים תוך הבנה כי איחוד כוחות יהווה ערך מוסף לאינטרסים של ציבור סוכני המכס ויקדם את כל העוסקים בנושא.
 
שני קידם את עבודת וועדת האתיקה של ארגון התאגידים תוך רצון להטמיע בקרב משתמשי השירותים את איכות השירות של חברי הארגון וכי ניתן להביא לפתרון ו/או אי הבנות מקצועיות בפתיחות ושקיפות מלאה. רבים מהפונים לוועדה הביעו את שביעות רצונם מדרך ורמת הטיפול.
 
מר שני ליווה את פעולתו של בית הספר למקצועות המכס במסגרת המכללה למינהל, ובשיתוף עם משרד העבודה הצליח לשלב את לימודי הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי למסלול הנדסאים. מסלול זה הפך במהלך השנים למסלול מבוקש הנלמד כיום במכללות בראשון לציון, חדרה, אשדוד ופתח תקווה.
 
שני קידם את סוגיית המסופים העורפיים בסמוך לנתב"ג, תוך ראייה ארוכת טווח אשר מטרתה לפתוח את שוק שינוע המטענים האוויריים לתחרות המועילה בעיקר למגזרי היבוא והיצוא. בפעולתו זו, זכה מר שני לתמיכה מקיר לקיר של כל הגופים הציבוריים לרבות איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים ומכון היצוא.
 
במהלך התקופה בה כיהן מר שני כיו"ר הארגון, נכנסה הנהלת המכס למהלך מואץ של הגדרת מערכת סחר החוץ דור חדש. לבקשת הנהלת המכס, נרתם מר שני לעבודה מאומצת מול הגורמים השונים בהנהלת המכס, כדי לעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו ותוך ראייה כי המערכת החדשה תייעל לא רק את עבודת סוכן המכס אלא גם תגביר את השקיפות העבודה מול בתי המכס השונים.
 
בתפקידו כדירקטור בממס"ח דחף מר שני להעברת מתג התקשורת האווירי לידיים פרטיות, כמקובל בעולם, מהלך אשר שילב את כוחות השוק בקביעת עלות השירות ואיכותו. מהלך זה הביא לייעול מערכתי כולל של מערך התקשורת האווירית בין חברות התעופה המשתמשים ונותני השירותים האחרים.