אמיר שני: אנו עושים הכל כדי להקל את המצור על ישראל

אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל: "אנו, סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, עושים הכל כדי למנוע את חיסול היצוא, למנוע את עצירת ייבוא המזון והתרופות ולמנוע פיטורי עובדים בכל המגזרים"


00:00 ,18.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל: "אנו, סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, עושים הכל כדי למנוע את חיסול היצוא, למנוע את עצירת ייבוא המזון והתרופות ולמנוע פיטורי עובדים בכל המגזרים"

ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פתח השבוע בקמפיין הסברתי בעתונות הכתובה, תחת הכותרת "ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים עושים הכל כדי להקל את המצור על ישראל".

מר אמיר שני, יו"ר הארגון מציין כי לאור העיצומים של עובדי המכס, הנמשכים זה השבוע התשיעי ברציפות, חברי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים עומדים חסרי אונים, כמו שאר המגזרים במשק, נוכח החרפת המצב הפוגע קשות בכל המגזרים ומונע התרת סחורות ביבוא וביצוע הליכי מכס ביצוא.

לדבריו, הנהלת הארגון עושה כל שביכולתה על מנת למנוע את חיסול היצוא, למנוע את עצירת ייבוא המזון והתרופות ולמנוע פיטורי עובדים בכל המגזרים.

מר שני מציין כי פעולותיהם של שובתי המכס אינן מסתכמות רק במניעת שחרור סחורות, אלא גם ובעיקר במניעת העברת סחורות ששוחררו ממכס,למחסני ערובה, על ידי אי הנפקת סגרים, בהעברת כמות בלתי סבירה של משלוחים אשר הגיעו ביבוא, באופן מכוון לבדיקות פיזיות, בהאטה בביצוע בדיקות פיזיות ואי מתן הרשאה למסירת הסחורות לאחר ההתרה ממכס ובהעדר שקיפות בתהליך קבלת ההחלטות של וועדות החריגים.

בנוסף, העיצומים בהם נוקטים שאר משרדי הממשלה אינם מאפשרים קבלת רישיונות יבוא ממשרד הבריאות והחקלאות הנדרשים, כידוע, לצורך התרת משלוחי מזון.

"ציבור סוכני המכס משקיע מאמצים בלתי נדלים ונוקט בשורה של יוזמות כדי להקל על המצב, לרבות עבודות לילה של צוותים, בכדי לבצע את עבודת השחרור בזמן הקצר ביותר האפשרי ולהקל עד כמה שניתן את שורת הבעיות אתן מתמודדות חברות היבוא והיצוא.

למרות החרפת העיצומים והאפשרות לצעדי מחאה נוספים מצד העובדים, ציבור סוכני המכס יעשה את המירב, במסגרת המגבלות המוטלות על הסוכנים במסגרת החוק וכללי העבודה התקינים, כדי לנטרל ולמזער עד כמה שאפשר את הנזקים למגזר העסקי ולא יחסוך במאמצים כדי להקל על מצוקת השחרור", סיכם מר שני.