אי החתמת תעודות תנועה 1EUR על ידי המכס הבריטי

החל מ-01.06.2004 פסק המכס הבריטי לחתום על תעודות תנועה EUR1, ובמקומו אמורה לשכת המסחר הבריטית לחתום על התעודה. לסוגייה זו השלכה מכסית חמורה למשלחים בישראל, לאור העובדה שבהסכם הסחר


00:00 ,06.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מה-01.06.2004 פסק המכס הבריטי לחתום על תעודות תנועה EUR1, ובמקומו אמורה לשכת המסחר הבריטית לחתום על התעודה. לסוגייה זו השלכה מכסית חמורה למשלחים בישראל, לאור העובדה שבהסכם הסחר שבתוקף מכיר המכס הישראלי רק בחתימת גורם מכס אירופאי על גבי תעודות תנועה ואינו מכיר בחתימת לשכת המסחר על גבי התעודות.

היות ודבר זה עלול להביא לדרישת פיקדונות או אף לגירעונות, פנה ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים להנהלת המכס בירושלים והנושא הועבר עוד ביום שישי האחרון לידיעתו של אינג' דוד חורי מהנהלת המכס בירושלים.
עוד נודע כי הנושא טופל גם על ידי נציגות המכס בבריסל.

למזכירות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים הגיעו זה מכבר ידיעות אודות הסיבוכים הנגרמים בשל אי החתמת תעודות ה-EUR1 על ידי המכס הבריטי.
אחת מחברות השילוח המקומיות, הפועלת בסמוך לנמל היתרו, הודיעה לסוכנה בישראל כי לאור החלטת המכס הבריטי, נאלצה החברה, לאתר חברת שליחים בריטית הפועלת בסמוך לנמל התעופה אשר שליחיה אוספים את התעודות פעמיים ביום ממשרדי החברה לחתימה בלשכת המסחר ומחזירים אותן בו ביום למשרדי חברת השילוח. החברה גובה בגין שירות זה 20.00 ליש"ט לכל תעודה.

לטענת אותה חברה, הבעיה המרכזית מתעוררת כאשר מטענים מתקבלים למשלוחי CONSOL המיועדים להטסה בו ביום, כאשר הניירת חייבת להיות מוכנה למסירה ללשכת המסחר לפני השעה 10:00 בבוקר. במקרה של איחור במסירת המסמכים נאלצת חברת השילוח לדאוג בעצמה להחתמה וגובה עבור שירות זה 25.00 ליש"ט.

בהנהלת המכס בירושלים הופתעו מהשינוי בהחתמת התעודות הנ"ל, כרגע הנושא בטיפולם ונמסר כי בהנהלת המכס מעדיפים לחכות ולראות איך יטופלו המקרים הראשונים.

נמסר לפירסום באדיבות ברי פינטוב, ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.