מר ליאור שגיא מציין במכתבו כי חברות הבלדרות מציעות שירות מדלת לדלת, כולל שחרור מקצועי ממכס. "השיטתיות המובנית בתהליכי הבלדרות, מקנה ללקוח שירות מהיר, יעיל ובדרך כלל זול יותר משירותיהם של עמילי המכס והמשלחים, בתחום משקלים מוגדר".
מר ליאור שגיא, מנכ"ל UPS ישראל, מציין כי לאחרונה החלו כמה מעמילי המכס בארץ לנסות ולשכנע את לקוחותיהם לשחרר באמצעותם משלוחי בלדרות, למרות שהדבר כרוך, לדבריו, פעמים רבות בעלויות נוספות ומיותרות ללקוח, כולל הוצאות עמילות והובלה יבשתית והדבר אף דוחה פעמים רבות את זמן מסירת המשלוח. מר שגיא מציין : "איננו חולקים על זכותו של עמיל המכס לשכנעו לעשות כן, ואולם, הוצאת משלוח מהתהליך השיטתי בבלדרות, הפקת סט של ניירת, מסירתה בידי שליח מיוחד, בדחיפות, לעמיל המכס והעברת הטיפול הפיזי במשלוח לשיטה פרטנית וידנית, כרוכה בעלויות גבוהות לחברות הבלדרות, ואין כל הצדקה חוקית כי הן תספוגנה עלויות נוספות אלו".
בהתייחסו להיבט הפורמלי שאליו התייחס מר פינטוב במכתבו, טוען מר שגיא כי משלוחי הבלדרות נשלחים בתנאי משלוח "מדלת לדלת" ורובם בתנאי תשלום של Prepaid ו- Collect. בשני המקרים, מציין מר שגיא, השירות הוא מדלת לדלת ואחריות השחרור חלה על השולח, שמייפה בכתב, על גבי שטר המטען, את כוחה של חברת הבלדרות לשחרר בשמו ועבורו את המשלוח. אחריות תשלום המסים חלה במרבית המקרים על הנמען.
מר שגיא הוסיף באמרו כי גביית החזר ההוצאות הנגרמות לחברות הבלדרות כתוצאה מתהליך ההעברה לעמיל מכס אחר והוצאת המשלוח מתהליכו הרגיל, איננה מהווה קנס אלא החזר עלויות נוספות בלבד.
מר שגיא סיים מכתבות וציין : "חברות הבלדרות במדינות רבות בעולם נוהגות לגבות החזר עלויות בעבור מסירת ניירת והטיפול הכרוך בה, בדיוק כפי שחברות התעופה גובות עמלה בעבור 'פקודת מסירה' והדבר נעשה על פי כל דין וצדק ואף אנו לא חורגים מהאמור".