שיקו ז׳אנה התפטר מתפקידו כמנכ״ל חברת נמל אשדוד

זאת בעקבות הליך הדחה שהחל בדירקטוריון חברת הנמל בהובלתה של יו״ר החברה, אורנה הוזמן בכור. ז׳אנה במכתב ההתפטרות: התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ״ל הנמל לבצע את עבודתי ולהוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח


12:31 ,09.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שיקו ז׳אנה הודיע אתמול על התפטרותו מתפקיד מנכ״ל חברת נמל אשדוד לדירקטוריון החברה. זאת בעקבות הליך הדחה שהחל בדירקטוריון חברת הנמל ב-26 במאי בהובלתה של יו״ר החברה, אורנה הוזמן בכור. נזכיר כי גם המנכ״ל הקודם של חברת נמל אשדוד, איציק בלומנטל - אשר משמש היום כמנכ״ל חנ״י - עבר גם הוא הליך הדחה שהחל בדירקטוריון החברה בהובלתה של הוזמן בכור וגם הוא בחר להתפטר זמן קצר לאחר מכן. 

 

ז׳אנה שלח לדירקטוריון החברה מכתב התפטרות בו הוא מלין על הליכי קבלת החלטות בדירקטוריון החברה אשר פגמו לטענתו בניהול תקין של חברת הנמל.

 

במכתב ההתפטרות מנה ז׳אנה את הישגיו כמנכ״ל החברה מאז כניסתו לתפקיד לפני כשנתיים: ״השכלתי לבנות נהלי עבודה ייחודיים לעבודה בתקופת הקורונה ולהניע את עובדי החברה, אף בתקופת הסגרים וההיעדרויות הרבות בשל מחלה ובידודים – כך שלא נפגעה בשום שלב הרציפות התפעולית של הנמל.

 

״סיימנו בהצלחה מו״מ עם ההסתדרות שנמשך שמונה שנים ללא הכרעה וחתמנו על הסכם רפורמה מורכב, תקדמי וחוצה סקטורים אשר יאפשר גמישות ניהולית שתסייע לנמל להתמודד טוב יותר מול המתחרים החדשים. כמו כן, לאחר מו״מ ארוך שניהלנו מול חנ״י חתמנו על הסכם למכירת מחלקת ים.

 

״בנוסף לכל אלה סיימתי להכין את הנמל לתחרות מבחינת השלמת ההצטיידות – לאחרונה הגיעו המנופים החדשים שרכשנו, הסתיים השדרוג המסיבי של רציף 21 שיאפשר קליטת אניות ענק והושלמה בניית מסוע הגרעינים – כל אלו יאפשרו לנמל לתת שירות יעיל יותר ולהתחרות מול הנמלים החדשים.

 

״למרות הקורונה ומבצע שומר חומות, שנת 2021 היתה שנה של שבירת כל השיאים בתפעוליים והכספיים – כמות המטען, כמות המכולות ההכנסות והרווח התפעולי של הנמל היו הגבוהים ביותר שידע הנמל בכל הזמנים. גם תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022 היו הטובות ביותר שהשיגה החברה, כולל שיפור משמעותי של כ-65% בפריקת מטען כללי.

 

״לצד כל אלה, בשנה האחרונה, וביתר שאת בחודשים האחרונים, היכולת שלי לבצע את תפקידי כמנכ״ל נמל אשדוד נהפכה לבלתי אפשרית. התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ״ל הנמל לבצע את עבודתי ולהוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח.

 

״לצערי הרב, בתקופה האחרונה הממשל התאגידי בחברת הנמל הולך ונעלם. דירקטוריון החברה אשר תפקידו להתוות את מדיניות החברה ולפקח על ביצועה, עוסק באופן תדיר בסוגיות ניהוליות של הנמל, מרבית הדיונים בישיבות אינם עוסקים בקידום מדיניות, הכנת הנמל לקראת התחרות והמאמץ לקיצור התור התפעולי. תהליכי קבל ההחלטות משופעים מאינטרסים לא עניינים, זרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר היבאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבים הסמנכ״לים.

 

״החלטות רבות אשר מתקבלות בדירקטוריון פוגעות בהצלחת הנמל החל מפסילת מינוי סמנכ״ל תפעול לחברה, אי אישור הסכמי שכר, וכלה במתן קביעות לעובדים אשר אני כמנכ״ל הנמל הצגתי בפניכם שאין צורך בהמשך העסקתם לקראת התחרות והכניסה לתכנית התייעלות.

 

״זהו לא סוד שרציתי לסיים בהצלחה קדנציה מלאה כמנכ״ל הנמל, ראיתי בכך אתגר ושליחות, אך לצערי הרב, מספר מהלכים שבוצעו לאחרונה וחציית עוד ועוד קווים אדומים לא מאפשרים לי להיות חלק מהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי.

 

״לכן, לאחר שהצלחתי לייצב את הספינה ולהביא את הנמל לנקודת שיא של כל הזמנים על אף הקשיים, גמלה בלבי ההחלטה בלב כבד אך שלם לסיים את עבודתי כמנהל הכללי של הנמל.

 

״אני איש ים, לוחם ומפקד ותיק ומיומן, באתי לכאן לשרת מטרה ויעדים ולצערי הרב נקלעתי למציאות בה במקום לקבל גיבוי וסיוע אני חש דה לגיטימציה וכוונה להדוף לעברי כשלים של גורמים אחרים.

 

״גם את סיום תפקידי אעשה כמובן באחריות ואמשיך ללוות את החברה ככל שיידרש ואעביר מקל למחליפי בצורה מסודרת.

 

״בהזדמנות זאת אבקש להודות להנלה ולעובדי ולעובדות החברה אשר רק בזכותם השגנו את כל ההישגים יוצאי הדופן הללו. אני מסיים את תפקידי מוקדם מהמתוכנן, אולם בראש מורם, גאה בכל החלטה שקיבלתי במהלך עבודתי, כולל זו האחרונה, מאחר שהיו כולן תמיד אך ורק לטובת החברה״.