שר הכלכלה המיועד: ״להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה ולהרחיב את החקיקה כך שתחול על עצמאים״

ח״כ עמיר פרץ ציין כי ״הפגיעה בפרנסתם של השכירים והעצמאיים זקוקה לטיפול דחוף, וכך בכוונתי לעשות״. נפגש השבוע עם נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, והשניים סיכמו על הכנת תכנית להצלת התעשייה הישראלית


12:04 ,26.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ח״כ עמיר פרץ: ״המשבר הכלכלי החמור ביותר שפקד את אזרחי מדינת ישראל חושף כשלים שאיש לא צפה, ומצריך צעדים מיידיים כדי להגן על משקי הבית. אחוז האבטלה הגבוה דורש את קיצור תקופת האכשרה לזכאות לדמי אבטלה מששה חודשים לשלושה חודשים, ואת הארכת תקופת הזכאות מששה חודשים לתשעה חודשים. המשבר העמוק פגע הן בשכירים והן בעצמאיים, ולכן יש לחוקק חוק שיכניס את העצמאים לתוך אוכלוסיית הזכאים לדמי האבטלה. זהו אחד מהנושאים הבוערים שעומדים בפתחנו. הפגיעה בפרנסתם של השכירים והעצמאיים זקוקה לטיפול דחוף, וכך בכוונתי לעשות״.

 

נזכיר כי שר הכלכלה והתעשייה המיועד, ח״כ עמיר פרץ, נפגש בשבוע שעבר עם נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, במהלכה סיכמו השניים על הכנת תכנית מפורטת ומקיפה להצלתה של התעשייה הישראלית שנפגעה קשות בעקבות נגיף הקורונה.

 

עוד נפגש פרץ עם נשיא להב (לשכת הארגונים העצמאיים), וייפגש בימים הקרובים עם יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד. פרץ יחל בסדרת ביקורים ברחבי הארץ כדי לאמוד את נזקי המשבר הכלכלי של הקורונה.

 

ח״כ עמיר פרץ: ״המשק הישראלי נמצא באחת משעותיו הקשות. מעל למיליון מובטלים, וענפים שלמים שהושבתו בעקבות נגיף הקורונה, דורשים טיפול  מיידי. בכוונתי, מיד עם כניסתי לתפקיד, לפעול כדי להשיב את המשק לתפקוד מיטבי ככל שניתן. אבחן את הסכמי הייבוא של ישראל, ואעשה הכל כדי שתוצרת מקומית תתועדף. אני מתחייב להביא את השותפות הזאת עם התאחדות התעשיינים לקדמת הבמה. כל פתרון צריך להבנות יחד איתם, בשותפות ובשיח פתוח, וכך יהיה מעתה״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״כל רכש ישראלי משמעותו צמצום הפיטורים במשק. יש להפנות מיד את כל הביקושים הציבוריים לתעשייה ולמשק המקומי ולהפסיק את ההתמכרות ליבוא הזול. נעבוד עם שר הכלכלה והתעשייה על התאמת תקנות חובת העדפת תוצרת הארץ במטרה להעבירם כבר בחודש הקרוב. עמיר פרץ הוא האיש הנכון במקום הנכון והוא מכיר היטב את יכולות התעשייה הישראלית לחלץ את המשק מהמשבר״.