רפי אליאסי: הממשלה נוהגת כמו אחרון המעסיקים בשוק הפרטי ביחס לעובדיה

יו"ר הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות טוען למדיניות "דלת מסתובבת" במשרד החקלאות לפיה מפטרים עובדים לאחר ארבע שנים כדי שלא יהיו זכאים לקביעות. בשבוע הבא ידון הועד הארצי בהחרפת צעדי המחאה כנגד פיטורי עובדים


00:00 ,15.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות טוען למדיניות "דלת מסתובבת" במשרד החקלאות לפיה מפטרים עובדים לאחר ארבע שנים כדי שלא יהיו זכאים לקביעות. בשבוע הבא ידון הועד הארצי בהחרפת צעדי המחאה כנגד פיטורי עובדים
 
משרד החקלאות נוהג במדיניות של "הדלת המסתובבת" ביחס לעובדים ביחידות שונות ומפטר אותם לאחר ארבע שנות עבודה כדי שלא יהיו זכאים לקביעות. התופעה מקיפה את יחידות השירותים והמחקר של משרד החקלאות: השירותים להגנת הצומח, השירותים הוטרינרים ומינהל המחקר החקלאי.
 
יו"ר הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, רפי אליאסי, אמר שהממשלה נוהגת כלפי עובדיה בצורה מבישה כמו אחרון המעסיקים בשוק הפרטי. העובדים אינם "משאבי אנוש" אלא בני אדם, לרוב צעירים בתחילת דרכם המקצועית, שמקדישים ארבע שנים יקרות לשרות המדינה ובסופו של דבר מוצאים את עצמם ברחוב לא מפני שהם אינם טובים, אלא בגלל שהממשלה לא רוצה לתת להם את הזכויות המגיעות להם בדין לאחר חמש שנות עבודה.
 
לדברי אליאסי, מעבר לפגיעה בעובדים מדיניות הפיטורים גורמת לפגיעה בשרות לחקלאים ובמחקרים. עובדים ותיקים משקיעים זמן רב בהדרכת החדשים ולאחר שהחדשים צוברים ידע וניסיון הם מוצאים החוצה, עובדים אחרים מובאים במקומם ויש להתחיל את הכל מהתחלה. בדרך הזו אי אפשר לקדם את השירות הציבורי.
 
חברי הוועד הארצי של משרד החקלאות נפגשו עם מנכ"ל משרד החקלאות, יעל שאלתיאלי, לפגישה שעסקה בפיטורים המתוכננים בשירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ), בשירותים הוטרינרים וביחידות נוספות ובתנאי ההעסקה של העובדים הזמניים. מנכ"ל משרד החקלאות מסרה לחברי הועד שההנהלה נמצאת בעיצומו של מו"מ עם משרד האוצר לביצוע קיצוצים ושינויים בהיקף נמוך, שיביאו לייעול המערכות.
 
יוסף קרסו, חבר ועד העובדים של שה"מ, אמר שהוועד מוכן להיות שותף בביצוע שינויים ביחידות המשרד ובלבד שהן תעשנה בהסכמה ובצורה שקולה שלא תפגע בעובדים ובשירות שמעניק המשרד. "נכון לעכשיו" אמר קרסו, "ולמרות הפגישה עם מנכ"ל המשרד, המו"מ מתנהל בלעדינו והתשובות שאנו מקבלים אינן מספקות".
 
ביום רביעי הבא, 22 בנובמבר, תתכנס המזכירות המורחבת של הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות כדי לדון בהחרפת צעדי המחאה נגד פיטורי העובדים עד כדי השבתת העבודה במשרד. הועד הארצי כבר קיבל את אישור ההסתדרות לצעדי המחאה והוסמך באסיפה הכללית של העובדים לקבל החלטות בנושא.