פנייה להתאחדות התעשיינים להצטרף למבנה החדש של איגוד המשתמשים בהובלה ימית

הרפורמות המתוכננות בנמלים והחשש מפני שביתות שיפגעו בסחר הביאו את גד שפר ואוריאל לין לבצע את הפנייה לצבי אורן


00:00 ,19.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ונשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ונשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין הציעו לנשיא התאחדות התעשיינים צבי אורן להצטרף לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית במבנהו החדש והייצוגי.

במכתבם לאורן כתבו שפר ולין: "לאחר שקיימנו מגעים לחיזוק איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שייצג נאמנה את כלל האינטרסים של המשתמשים בהובלה ימית, הגענו להסכמה כי נפעל על פי עקרונות הנייר שהציע אוריאל לין. ייצוג התאחדות התעשיינים יהיה שווה לייצוג איגוד לשכות המסחר ובהסכמה הדדית אפשר יהיה לצרף גורמים חשובים, המשתמשים בהובלה ימית, כמו משרד הביטחון וחברת החשמל".

השניים ציינו בפנייתם את נחיצות האיחוד בין הארגונים בנושא: "אנו פונים אליך על מנת שתיתן הסכמתך להצטרפותה של התאחדות התעשיינים לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית במבנהו החדש. השעה דוחקת, הנושאים שעומדים על הפרק הם קריטיים לעתיד הנמלים וסחר החוץ של ישראל".

איגוד המשתמשים בהובלה ימית פועל תחת לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון. האיגוד הוקם בשנת 1964 במטרה לייצג את בעלי המטענים - יצואנים ויבואנים - בכל נושאי ההובלה של מטענים בים מול חברות הספנות, מול הנמלים ומול הרשויות השונות.

לאחרונה, לאור תוכניות הממשלה לבצע רפורמה בנמלים והחשש מפני שביתות ועיצומי עובדי הנמלים, שיפגעו קשות בתהליכי הובלת המטענים, הוחלט לחזק את האיגוד. תחילה הצטרף אליו איגוד לשכות המסחר וכעת נעשתה פנייה להצטרפותה של התאחדות התעשיינים.

למכתבם לאורן צירפו לין ושפר את נייר העקרונות לייסוד האיגוד שגובש על ידי לין, ובו מפורטים יעדי האיגוד המחודש, הרכב המועצה הזמני, התכנסות ועוד. כך נקבע בנייר כי מטרות הארגון תהיינה לייצג נאמנה את האינטרסים של כל גורמי המסחר בישראל המשתמשים בהובלה ימית. מבחינת הרכב מועצת האיגוד, נקבע כי במועצה ישתתפו כל המשתמשים בהובלה ימית: חמשיה נציגים להתאחדות התעשיינים, חמישה נציגים לאיגוד לשכות המסחר, שלושה נציגים למכון הייצוא ושני נציגים למועצת המובילים והמסיעים.

עוד נקבע, כי מקרב המועצה תיבחר הנהלה מצומצמת בהרכב הבא: ארבעה חברים לתעשיינים, ארבעה ללשכות המסחר ונציג אחד לגורמים הנוספים. בנוגע לבחירת יו"ר מועצת האיגוד, הוחלט כי הוא ייבחר לקדנציה בת ארבע שנים, תחת הצבעה חשאית במועצה.

עוד נקבע שיו"ר הארגון יפעל מתוך משרדיו בארגוני המעסיקים. לא יהיו לארגון משרדים נוספים ולא יהיו לארגון מנהלים נוספים.