עיני וברוש דורשים מהירשזון להכריע מיידית בשאלת הפיצוי לעובדים ולמעסיקים בצפון

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, פנו אמש לשר האוצר, אברהם הירשזון, בדרישה לקיים פגישה דחופה בנושא הפיצוי על נזקי המלחמה בצפון. עיני וברוש: "על הממשלה להחליט מיד בשאלת הפיצוי לעובדים ולמעסיקים. לא ייתכן כי העובדי


00:00 ,20.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, פנו אמש לשר האוצר, אברהם הירשזון, בדרישה לקיים פגישה דחופה בנושא הפיצוי על נזקי המלחמה בצפון. עיני וברוש: "על הממשלה להחליט מיד בשאלת הפיצוי לעובדים ולמעסיקים. לא ייתכן כי העובדים והמעסיקים יספגו את נזקי המלחמה"
 
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, פנו אמש לשר האוצר, אברהם הירשזון, בבקשה לקיים פגישה דחופה בעניין הפיצוי לעובדים ולמעסיקים בתקופת המלחמה בצפון. במכתבם, כותבים השניים: "לאור התמשכות המלחמה בלבנון וההשפעה הקשה על העובדים ועל המעסיקים בכל איזור הצפון ולאור אלפי פניות של מעסיקים מחד ועובדים מאידך, אנו מבקשים לקיים עם כבודו פגישה דחופה במטרה ללבן את סוגיית הפיצוי בגין נזקים ישירים ועקיפים הנגרמים לעסקים ולמפעלים ובכלל זה בעיית השכר לעובדים המושבתים עקב הוראות מערכת הביטחון".
 
לשכת התאום של הארגונים הכלכליים וההסתדרות, מגבים את הצבא והממשלה במלחמתם, אך יחד עם זאת, יש לדעתם לצמצם את גורם אי הוודאות, מה שיתרום לחוזקו של העורף.
 
כידוע, ההסתדרות פתחה את חדר המצב שלה לפניות של עובדי הצפון. מסתבר כי אלפי עובדים ומעסיקים בקו העימות אינם יודעים האם להגיע למקומות העובדה, האם לפתוח את העסק, מי יפצה אותם על ימי העבודה בהם שהו במקלטים, מי ישפה את המעסיקים על השכר שהם צריכים לשלם לעובדים וכו'.
 
עיני וברוש מציינים כי נציג ההסתדרות ונציג המעסיקים משתתפים בכל יום בצוות הערכת המצב של פיקוד העורף הדן בבעיות היומיומיות הנגזרות מהמלחמה בצפון אך אין בכך די: "מדובר במלחמה שלא ידוע מתי תסתיים, אבל כבר היום ברור כי השלכותיה הכלכליות תהיינה עצומות. על הממשלה להכריע מיד בשאלות הפיצוי לעובדים ולמעסיקים. לא ייתכן כי ייווצר מצב בו העובדים והמעסיקים יספגו את נזקי המלחמה".