עודד פלר, נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, מבעלי פלסטו- שק: נסגור המפעל בשדרות אם תפרוץ שביתה בנמלים

פלסטו שק מייצר יריעות מפלסטיק והמחזור השנתי שלו מגיע לכ-200 מיליון ₪. בשנה האחרונה השקיעו הבעלים כ-50 מיליון ₪ בהחדרת קווי יצור משוכללים למפעל בשדרות המעסיק כ-100 עובדים


00:00 ,24.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

פלסטו שק מייצר יריעות מפלסטיק והמחזור השנתי שלו מגיע לכ-200 מיליון ₪. בשנה האחרונה השקיעו הבעלים כ-50 מיליון ₪ בהחדרת קווי יצור משוכללים למפעל בשדרות המעסיק כ-100 עובדים
 
"המפעל שלנו בשדירות בסכנת סגירה מוחשית מאוד. טילי קסאם לא הבריחו אותנו וגם לא יבריחו אותנו, אבל אם תפרוץ עוד שביתה אחת בנמלים, לא נהסס לסגור את המפעל ונעביר את קווי הייצור לחו"ל. איננו מסוגלים יותר לספוג את ההפסדים שנגרמים לנו, מידי שביתה בשביתה בעקבות סגירת הנמלים בארץ". דברים אלה אמר היום עודד פלר, נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון בעלים ושותף (יחד עם התעשיין מוטי הרשקו) של מפעל פלסטו שק בשדרות.
 
זאת, בעקבות הדיבורים באחרונה על כך שהמו"מ המתנהל בימים אלה בין נציגי ועדי העובדים בנמלים, ההסתדרות, ונציגי משרד האוצר עלולים לעלות על שרטון, כתוצאה מכך קיים חשש שתפרוץ שוב שביתה בנמלים.
 
פלסטו שק מייצר יריעות מפלסטיק והמחזור השנתי שלו מגיע לכ-200 מיליון ₪. בשנה האחרונה השקיעו הבעלים כ-50 מיליון ₪ בהחדרת קווי יצור משוכללים למפעל בשדרות המעסיק כ-100 עובדים. 50% מתוצרת המפעל מיועדת ליצוא. לחברה מפעל נוסף ביבנה וגם הוא מעסיק כ-100 עובדים. לחברה משרדי מכירות בספרד אנגליה ובארה"ב. הרחבת המפעל נעשתה אך ורק בשדרות. 70% מחומרי הגלם של המפעל מיובאים מחו"ל, כך שהתלות בנמלים היא מוחלטת.
 
עודד פלר מגלה לראשונה שכתוצאה מהשביתה הגדולה שפרצה לאחרונה בנמלי ישראל, וכתוצאה מכך שותק הסחר בנמלים, נגרמו למפעל נזקים ישירים בסך של כ-מיליון שקלים.
 
"מי שחושב שיש לו את הפריבילגיה לשחק במו"מ על עתיד הנמלים, ולא להתחשב בנזקים האדירים שנגרמים מידי שביתה, ליבואנים וליצואנים- טועה טעות מרה. במקרה שלנו, שידעו כל הגורמים המעורבים במו"מ, לרבות שר האוצר, שהם פוגעים ישירות בתושבי שדרות וסביבתה. לנו אין ספק שאם תפרוץ שביתה נוספת, ונאלץ להעביר את קווי היצור של פלסטו שק משדרות לחוץ לארץ- תושבי שדרות וסביבתה יישארו ללא תעסוקה. זהו מצב עגום מאוד אבל איננו מסוגלים יותר לספוג נזקים ישירים כתוצאה משלומאליות של אחרים. שר האוצר חייב לדעת את הנתונים האמיתיים בטרם תפרוץ שביתה נוספת בנמלים", סיכם פלר.