עודד טירה: קורא לחוקק חובת הצבעה חשאית בגוף העומד לשבות

נשיא התאחדות התעשיינים קורא לחוקק חובת הצבעה חשאית בגוף העומד לשבות "כפי שקיים בחוקת ההסתדרות ולא מבוצע"; קורא להאריך בחוק את תקופת ההכרזה על סכסוך עבודה מ-15 ל-60 יום - לשם הידברות,


00:00 ,25.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא התאחדות התעשיינים קורא לחוקק חובת הצבעה חשאית בגוף העומד לשבות "כפי שקיים בחוקת ההסתדרות ולא מבוצע"; קורא להאריך בחוק את תקופת ההכרזה על סכסוך עבודה מ-15 ל-60 יום - לשם הידברות, תיווך וגישור; טוען: כ-25 אלף מובטלים במשק הם רק כתוצאה מהעיצומים וההשבתות בחצי השנה האחרונה.

עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים קורא לחוקק חובת הצבעה חשאית בגוף העומד לשבות.

לדעתו, כך תבוא לידי ביטוי האחריות ההדדית. במקרה כזה, אומר טירה חברי הגוף הבוחר יבינו שהשביתה עלולה לפגוע בבני משפחותיהם העובדים במקומות עבודה שעלולים לאבד את מקומות עבודתם כתוצאה מן השביתה. דבר שעשוי לגרום להפחתה משמעותית במספר ובהיקף השביתות בשירותים חיוניים למשק. טירה מציין, כי עריכה של הצבעה חשאית על קיום שביתה והיקפה הינו סעיף בחוקת ההסתדרות שאינו מתבצע לצערו וכי זו לא המצאה חדשה.

טירה ציין, כי 25 אלף מובטלים במשק הם רק כתוצאה מהעיצומים וההשבתות שפרצו מאז ספטמבר 2003 ועד היום. דבר שגרם לנזק של 4.9 מיליארד שקלים למשק, (כ-1% תוצר).

נשיא התעשיינים טוען, כי יש להאריך בחוק את תקופת ההכרזה על סכסוך עבודה, מ-15 יום ל-60 יום. זאת כדי לנצל זמן זה להידברות, תיווך וגישור על מנת להגיע להסדר שימנע בסופו של דבר את ההשבתה.

לדעתו, יש להקים גוף מגשר, אשר הליך הגישור באמצעותו יהיה חובה. כלומר, לא תהיה אפשרות להשבתה בטרם ימצה גוף זה את כל האפשרויות. גוף כזה יהיה מורכב מנציגי המעסיקים הפרטיים, הממשלה והעובדים. והיה ופורצת שביתה בשירות חיוני, סבור טירה, יש להפעיל צווי חרום במתכונת גמישה ורחבה. זאת כדי לאפשר את פעילויות הליבה בעבודת המגזר הציבורי החיוני, כך שהמשק לא יפגע.

כמו כן יש להפעיל, לדעתו, את וועדות החריגים, הפועלות במטה השביתה של ההסתדרות, בהבנה או בהשתתפות הגופים המשתמשים בשירותים החיוניים. זאת בנוסף לפיקוח של בין הדין הארצי לעבודה, על שיקול דעתן של וועדות אלו.

נשיא התאחדות התעשיינים טוען, כי יש להרחיב ולהקל בכלי של השבתת מגן. יש לקבוע מדיניות ברורה של התערבות המשטרה במידה וסכסוכים גולשים להפרה של צווי בית הדין, לאלימות, לפגיעה במנהלים או פגיעה בציוד בקניינו של המעסיק.

טירה גם סבור, כי יש להרחיב את האפשרויות והעילות להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד עובדים וחברי ועדים.