נשיא התאחדות התעשיינים: יש להקים בהקדם ממשלה רחבה ככל האפשר

שרגא ברוש קורא לאמץ את המצע הכלכלי-חברתי של התאחדות התעשיינים ולאשר את תקציב 2006 מיד עם כינון הממשלה. טוען כי הדבר יאיץ הצמיחה ויקטין האבטלה


00:00 ,29.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש קורא לאמץ את המצע הכלכלי-חברתי של התאחדות התעשיינים ולאשר את תקציב 2006 מיד עם כינון הממשלה. טוען כי הדבר יאיץ הצמיחה ויקטין האבטלה
 
יש להקים בהקדם ממשלה רחבה ככל האפשר דבר שישדר יציבות ויקטין את תחושות אי הוודאות. במקביל מוצע כי הממשלה החדשה שתקום תאמץ את המצע הכלכלי - חברתי של התאחדות התעשיינים ותאשר את תקציב 2006 מיד עם כינונה, כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
ברוש מציין כי אימוץ המצע הכלכלי-חברתי של התאחדות התעשיינים ואישור תקציב 2006 ללא דיחוי, יאיצו את הצמיחה ויביאו להקטנת הפערים החברתיים בישראל.
 
ברוש טוען כי ישנה חשיבות רבה לכך שכל השותפים להקמת הקואליציה יימנעו משיקולים אינטרסנטיים צרים ולא יגררו לסחטנות ולדרישות שיגררו את המשק ויחזירו אותו אחורנית, אל התקופה של טרום הרפורמות הכלכליות, תוך מחיקת ההישגים הכלכליים של השנים האחרונות.
 
המצע הכלכלי-חברתי של התאחדות התעשיינים כולל בין השאר את הסעיפים הבאים: שמירה על יעד הגירעון בתקציב; אי פריצת מסגרת התקציב; הפחתת מספר עובדי המגזר הציבורי והפחתת מסים.
 
כמו כן, כולל מצע התאחדות התעשיינים פעולות להאצת הצמיחה ויצירת מקומות עבודה נוספים כמו פעולות לקידום היצוא הישראלי (לשיעור גידול שנתיים של 15%), פעולות לקידום החינוך הטכנולוגי וההכשרה המקצועית, הכפלת תקציב המו"פ ל-2.5 מיליארד שקל, פעולות למשיכת משקיעים, העתקת מפעלים מהמרכז לפריפריה, הנהגת תוכנית מס הכנסה שלילי, כזיכוי מס לבעלי הכנסה נמוכה, סיוע למפעלים קטנים ובינוניים ומתן הזדמנות שווה והוגנת לתעשייה כחול-לבן במכרזים הנשענים על תקציבים ציבוריים. כן ממליץ ברוש לממשלה החדשה להקים ועדה של ההסתדרות, המעסיקים והממשלה לגיבוש הסכמה לגבי יישום חוק שכר מינימום, לקבוע מדיניות להעסקת עובדים לא ישראלים בחוק, להרחיב את ההסכם לביטוח פנסיוני מקיף בתעשייה לכלל העובדים במשק וליצור אמנה למניעת שביתות בשירותים חיוניים.