נשיא איגוד לשכות המסחר: הממשלה חייבת להבטיח את הפעילות השוטפת של המגזר העסקי-אזרחי כולו

אוריאל לין טוען כי "אין ספק כי נוצרה מציאות חדשה שמחייבת התמודדות בקנה מידה רחב ביותר". דורש שיתוף פעולה מלא בין רשויות המדינה למגזר העסקי


00:00 ,19.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין טוען כי "אין ספק כי נוצרה מציאות חדשה שמחייבת התמודדות בקנה מידה רחב ביותר".  דורש שיתוף פעולה מלא בין רשויות המדינה למגזר העסקי
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר הבוקר פנייה דחופה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בכדי שיפעיל את הסמכויות החוקיות העומדות לרשות הממשלה על מנת לחזק את העורף האזרחי ולמנוע פגיעה במורל האוכלוסייה והעסקים.
 
"מדיווחים שאנו מקבלים מלשכות המסחר האזוריות, בחיפה ובנצרת, מהשטח ומהיכרות אישית וישירה אנו למדים כי חשוב לשפר את כושר ההתמודדות, בעיקר בעורף האזרחי באזור המצוי בקו הירי - אזור העיר חיפה והצפון. אין ספק כי נוצרה מציאות חדשה שמחייבת התמודדות בקנה מידה רחב ביותר בשלושה נתיבים עיקריים.
 
"ראשית, על הממשלה להבטיח באופן מלא את תקינותם של השירותים החיוניים ופעילותם השוטפת, להבטיח את הפעילות השוטפת של המגזר העסקי-אזרחי כולו.
 
"שנית, להבטיח באופן מלא, כבר עכשיו, את הזכויות של כל העובדים והארגונים העסקיים שנפגעים באופן ישיר כתוצאה מהמצב הביטחוני, הן בתחום יחסי עבודה והן בכל הקשור לסגירת עסקים ומפעלים. "חשוב מאד שלא תהיה אי ודאות בנושא מהותי זה. אי ודאות פוגעת קשה במורל האזרחים והעסקים, דבר שאנו שואפים למנוע".
 
שלישית, לין מציין כי נחוץ ביותר לקיים שיתוף פעולה מלא בין רשויות המדינה למגזר העסקי. לדבריו, חשוב שנציגי המגזר העסקי, בכלל זה - נציגי איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים והתאחדות המלונות, ישתתפו בקביעות בוועדת המנכ"לים שמוקמת בימים אלה. "אין לי ספק ששיתוף פעולה מלא בין המגזר העסקי, הציבורהאזרחי והממשלה הוא אלמנט חיוני במזעור הנזקים שנובעים מהמצב הביטחוני הנוכחי".