מסתמן: עיסקת חבילה בין האוצר, ההסתדרות וארגוני המעסיקים

בהתאם להסכם המתגבש, שכר המינימום יעלה בהדרגה מ-5,300 שקל ל-6,000 שקל עד 2025. יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים רון תומר: פרטי עסקת החבילה עוד לא סגורים ומבחינתנו, אין עוד הסכמות על העסקה


10:43 ,02.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד האוצר, ההסתדרות וארגוני המעסיקים צפויים לחתום השבוע על עסקת חבילה במשק. בהתאם להסכם המתגבש, שכר המינימום יעלה בהדרגה מ-5,300 שקל ל-6,000 שקל עד 2025, ובמקביל לא תתבצע העלאת שכר במגזר הציבורי ב-2022.

 

נושאים נוספים שטרם הוסדרו בהסכם אך אמורות לעלות לדיון כוללות יום עבודה בשבוע מהבית במגזר הציבורי וימי חופשה נוספים לעובדים.

 

עם זאת, בניגוד לדרישות מוקדמות מצד האוצר, המהלך אינו כולל התייעלות כלשהי במגזר הציבורי ולא יבוצעו הפחתות שכר כלשהן - למרות הגירעון הגבוה בפעילות הממשלה.

 

ההסכם המתגבש מגיע במקביל לאישור תקציב המדינה בכנסת.

 

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, מסר בתגובה לפרסומים על עסקת החבילה: ״אמנם יש מי שצועק יש לפני הגול, אבל פרטי עסקת החבילה עוד לא סגורים ומבחינתנו, אין עוד הסכמות על העסקה. על מנת שניתן יהיה לסגור עסקת חבילה אמיתית וטובה למשק, יש צורך להסכים בעניין השעות הגמישות לפרטי פרטים, להילחם בתופעת ימי המחלה הפיקטיביים, ועוד. נמשיך לעבוד לטובת עסקת חבילה שתיתן בשורה אמיתית, כפי שעשינו בחודשים האחרונים כשלנגד עיננו אך ורק טובת הכלכלה הישראלית״.