"מוסדות רפואיים בברזיל "מחזרים" לאחרונה במרץ אחר עשרות יצרני ציוד רפואי מישראל"

משלחת של 28 אנשי עסקים בראשותו של שרגא ברוש תתלווה לשר אולמרט בביקורו בברזיל ובארגנטינה ב-6 - 12 במרס; ברוש: אפעל לזרוז ההחלטה בקרב השלטונות והמגזר העסקי, לפתוח במו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל למדינות המרקוסור, (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, ופרגוואי


00:00 ,01.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 28 אנשי עסקים בראשותו של שרגא ברוש תתלווה לשר אולמרט בביקורו בברזיל ובארגנטינה ב-6 - 12 במרס; ברוש: אפעל לזרוז ההחלטה בקרב השלטונות והמגזר העסקי, לפתוח במו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל למדינות המרקוסור, (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, ופרגוואי)
 
מוסדות רפואיים בברזיל, בעיקר פרטיים, (בברזיל כ-3,500 מוסדות כאלה), "מחזרים" לאחרונה במרץ אחר עשרות יצרני ציוד רפואי מישראל במטרה ליצור שיתופי פעולה לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים. כך גילה שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מכון היצוא היוצא בראש משלחת של 28 אנשי עסקים לברזיל ולארגנטינה. המשלחת תתלווה לשר התמ"ת, אהוד אולמרט בביקורו שם, בין התאריכים 6 - 12 במרס 2005.
 
ברוש מסר כי במשלחת העסקית, שאורגנה ע"י מכון היצוא והתאחדות התעשיינים, נציגי חברות מהתעשייה האווירית, נטפים, ראד תקשורת, אמקור אנטרנשיונל, רפא"ל, תעשיות אשד איילון; קבוצת מר; אופיס טקסטיל; סרגון; קבוצת גלובל אבטחה; אי.פי.פלנט; חברת אי.טי.סי; איי.אס.די.סי; אלמו-טק ועוד.
 
ברוש ציין כי המשלחת העסקית תקיים פגישות אישיות עסקיות עם אנשי עסקים בברזיל ובארגנטינה, וסמינר עסקים, כן תפגש המשלחת עם שר התמ"ת של ברזיל, פרננדו פורלאן, שרי החקלאות, שר המדע, שר התקשורת והאנרגיה של מדינה זו. בארגנטינה תפגש המשלחת עם שר הפנים ובטחון הפנים, וכן עם שרים כלכליים נוספים.
 
ברוש מסר ערב הביקור, כי יפעל בקרב שלטונות ברזיל וארגנטינה ואצל ראשי המגזר העסקי לזרז את ההחלטה לפתוח במו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לבין מדינות המרקוסור (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי ופארוגוואי). דבר שיקדם מאד את הסחר ההדדי בין שתי המדינות ויסיר את החשש של היצואנים הישראלים כי הסכמי הסחר הקיימים של ישראל עם מדינות וגושים כמו ארה"ב והאיחוד האירופי ישחקו והיצוא הישראלי יפגע. (זאת בעקבות חתימה של מדינות המרקוסור על הסכמי סחר והעדפה עם הודו, דרום אפריקה ומו"מ עם האיחוד האירופי).
 
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מכון היצוא מסר כי בשנת 2004 גדל היצוא התעשייתי לברזיל (ללא יהלומים) בכ-31% והסתכם בכ-477 מליון דולרים. להערכתו בשנת 2005 צפוי גידול נוסף של כ-10% - 12%. (יצויין כי ישראל תופסת כ-0.7% מסך יבוא הסחורות של ברזיל. מהווה שיעור גבוה ביחס לנתח השוק של ישראל ביבוא העולמי, העומד על כ-0.27%, ללא יהלומים).
 
ברוש ציין כי תהליכי ההפרטה, הדה רגולרזיציה והחשיפה ליבוא של המשק הברזילאי יוצרים הזדמנות רבות מאד עבור היצואנים הישראלים, בעיקר ההפרטה והענקת זכיונות נוספים בתחום התקשורת. ליצואנים הישראלים פוטנציאל יצוא לברזיל בתחום הטלקומוניקציה, אגרו טכנולוגיה, ציוד וטכנולוגיות לבטיחות ואבטחה (המצב הפלילי הקשה, יוצר עלייה משמעותית בביקושים למוצרי מיגון ואבטחה), ציוד רפואי, טכנולוגיות בתחום איכות הסביבה, (מיחזור פסולת, טיפול במס שפכין ועוד).
 
ברוש הוסיף כי היצוא התעשייתי לארגנטינה (ללא יהלומים) גדל בשנת 2004 בכ-76% והסתכם בכ-55 מליון דולר. להערכתו בשנת 2005 צפוי גידול נוסף של כ-12% - 13%.
 
עוד אמר כי ההזדמנויות העסקיות ליצואנים הישראלים בארגנטינה הם בתחומים של תשתיות (פיתוח כבישים אגרה, פרויקיטים של השקיה, מפעלי מים, סכרים, תיעול, מפעלי אנרגיה ועוד), הקמת מיזמים משותפים בתחומים של טקסטיל, הנעלה, צעצועים, תרופות, מוצרי מתכת כימיקלים; השקעות במפעלי שמן סויה וחלבון סויה; טכנולוגיה חקלאית (ציוד השקיה, טפטפות, זרעים, חממות ופלסטיקה, ציוד למפעלי מים, צנורות); בטחון ואבטחה (בשל גידול מהיר בשפע וירידה בביטחון האישי); טלקומוניקציה, תרופות ומיכשור רפואי, טכנולוגיה בתחום החינוך, כימיקלים ודשנים.