לשכת המסחר חיפה: ביקור של ח״כ ע׳דיר כמאל מריח

הח״כית הטרייה ממפלגת ״כחול לבן״ ציינה בביקורה בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון כי ״העסקים בצפון סובלים מריכוזיות היתר של ״מדינת ת״א״


14:03 ,24.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

״למגזר העסקי בצפון צרכים ייחודיים, כשמקבלים את ההחלטות על בסיס מידע וצרכים של ארגונים היושבים בתל אביב, העסקים בפריפריה אינם מקבלים מענה לצרכים שלהם״, כך אמר נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דוד קסטל, בביקורה של ח״כ ע׳דיר כמאל מריח (״כחול לבן״) בלשכת המסחר. דוד קסטל ציין כי בצפון הארץ ישנה בעשורים האחרונים תופעה מעמיקה של אבטלה מתמשכת והגירה שלילית (ההגירה - בעיקר למרכז הארץ) של עשרות אלפים בעשורים  האחרונים. השכר הממוצע בצפון נמוך בכ-30% מהשכר הממוצע במרכז הארץ. יותר שכירים משתכרים שכר מינימום מאשר במרכז, ומספר המשפחות העניות בצפון כמעט פי 3 מאשר במרכז. ״ישראל מאבדת את הצפון״ התריע נשיא לשכת המסחר.

 

דוד קסטל סקר את פעילות לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון לקידום כלכלת הצפון, לחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים בפריפריה.

 

ביקורה של ח״כ ע׳דיר כמאל מריח בלשכת המסחר הוא חלק מפעילות רצופה של הלשכה בקרב מקבלי ההחלטות לקידום נושאים אלה.

 

ח״כ מריח ציינה כי שורש הבעיה של הסוגיות שהועלו בביקורה היא ריכוזיות היתר של מדינת ישראל, שמירב הפעילות וקבלת ההחלטות בה מושפעות מהנעשה ב״מדינת תל אביב״. היא הבטיחה ללמוד את הסוגיות לעומק ולסייע, שכן, בהיותה חברת כנסת צפונית [תושבת דלית אל כרמל] הצפון ןאוכלוסייתו חשובים לה ולפעילותה. לדבריה, מדובר בפתרונות הכרוכים בתהליכים ארוכי טווח והיא תשמח להמשיך בקשר עם לשכת המסחר כדי להגיע לפתרונות הולמים.