לין: עיני וברוש מטעים את הציבור

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי עיסקת החבילה המדוברת הינה חבילת חוקים חסרת תקדים שתרתיע מעסיקים מלעשות עסקים בישראל


00:00 ,23.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי עיסקת החבילה המדוברת הינה חבילת חוקים חסרת תקדים שתרתיע מעסיקים מלעשות עסקים בישראל
 
נשיא איגוד לשכות המסחר הגיב היום להתבטאויותיהם של עופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדשה, ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, בטקס החתימה על עסקת החבילה במשק הישראלי בנוכחות שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ (ר' ידיעה נפרדת).
 
עו"ד אוריאל לין ציין כי "לדאבוני עיני וברוש מטעים את הציבור. קשה לי להבין מדוע הם תמיד מדברים בקול אחד והאמת שאני קצת מבולבל כי איני יודע מי מהשניים מייצג את השני. מעבר לכך איני יכול להבין כיצד מציגים חבילת חוקים משמעותית, שעיני עצמו הציג אותה כהישג הגדול של ההסתדרות, כחסרי כל משמעות.
 
"לעצם תוכנם של החוקים - מתן זכות לנציג ארגון עובדים להיכנס לעסק, ללא כל הגבלה במספר הפעמים ואפילו מדי יום ובלי כל התחשבות בגודל העסק, על מנת לגייס עובדים כחברים בהסתדרות, היא פגיעה חמורה בזכויות היסוד של המעסיקים. גם הטלת חובה בחוק על מעסיקים לנהל מו"מ על תנאי עבודה קיבוציים עם ארגון עובדים יציג היא שלילת חופש החוזים מהמעסיקים ואף היא פגיעה קשה בזכויות היסוד של המעסיקים.
 
"אם ברוש ועיני או עיני וברוש רוצים לחזור לשנות השמונים, תקופה בה התמוטטו 30 חברות שכולן בבעלות חברת העובדים כמו סולתם, סולל בונה וכור, אז מה שהם מציעים בוודאי שמקדם את המשק.
 
"אין שום ספק שמדובר בחבילת חוקים חסרת תקדים שתרתיע מעסיקים מלעשת עסקים בישראל. חוקי עבודה לא קונים בכסף. ואם כל מה שמוצע הוא חסר ערך ואין בו שום שינוי אז אולי כדאי שנוריד אותו מסדר היום, שכן מדובר במהלך מובהק של אנטי צמיחה ופגיעה במוטיבציה של מעסיקים לבנות עסקים בישראל".