לין לשר האוצר: קדם בדחיפות את החקיקה בנושא פיצויים לעסקים

זאת לאור החרפת המצב הביטחוני ואי הוודאות השוררת במשק. איגוד לשכות המסחר הפיץ מכתב באנגלית לארגונים מקבילים בחו״ל ולחבריו, שישמש אותם מול ספקים זרים מחו״ל, בו מוסבר המצב בו נמצא המגזר העסקי בישראל כיום תחת הלחימה


06:52 ,19.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נוכח המצב הביטחוני המחמיר, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר לשר האוצר ישראל כץ, פנייה דחופה בה הוא ממליץ כי יקדם את החקיקה בנושא פיצויים לעסקים בדרום בסבב הלחימה הנוכחי: ״חייבת לצאת אמירה ברורה וודאית כי יינתנו פיצויים לעסקים שבטווח הלחימה״.

 

לדברי לין, ״מצב הלחימה הנמשך בדרום הביא בפועל לסגירה או עצירת הפעילות במרבית העסקים באזורים שבטווח. בערים כמו באר שבע, אשדוד ואשקלון שנמצאות בטווח הירי המאסיבי של הרקטות מרבית העסקים אינם פועלים, אם  מפני הסכנה הכרוכה בפתיחת העסק או מפאת מחסור בקונים מסיבות ברורות. הוודאות והידיעה כיום חשובים מאוד לתפקוד הסדיר של המגזר העסקי. את התיקון הנחוץ בחוק יש להגיש מידית בהליכי חקיקה מקוצרים בכנסת (הפיצוי שנקבע לעניין נזקי הקורונה יוחד רק לתחום זה)״.

 

לין הדגיש במכתבו כי ״אין שום חשיבות אם מדובר בישוב ספר או לא. המבחן המרכזי והחשוב הוא האם היתה פגיעה ממשית ואמיתית בעסק. ככל שהדבר נוגע למגזר העסקי, המבחן המרכזי הוא הירידה במחזור. כל המסלולים האלטרנטיביים לפיצוי כבר גובשו בעבר. לרשות המיסים ניסיון רב בטיפול בנושאים אלה, כך שאפשר כבר עתה ובדחיפות לסכם את המסלולים, המרחב הגיאוגרפי, ועד להגשת הבקשה גם את התקופה.

 

בתוך כך, איגוד לשכות המסחר הפיץ מכתב באנגלית לארגונים מקבילים בחו״ל ולחבריו, שישמש אותם מול ספקים זרים מחו״ל, בו מוסבר המצב בו נמצא המגזר העסקי בישראל כיום תחת הלחימה: ״גם במהלך הלחימה, העסקים בישראל ממשיכים במלוא העוצמה. הכלכלה שלנו חזקה. השוק בישראל היה ועודנו אחד השווקים היציבים, החזקים והליברלים ביותר בעולם. איגוד לשכות המסחר עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגוני סחר ברשות הפלסטינית בכדי להגביר את המסחר עם ישראל, לפתח את הייצוא והעסקים שלהם ונמשיך לעשות זאת כדי לסייע למגזר העסקי הפרטי של שני הצדדים לשגשג״.

 

״ישראל מילאה תפקיד מרכזי על הבמה העולמית בתחום הטכנולוגיה והחדשנות, החל מבריאות ואנרגיה מתחדשת וכלה בביטחון תזונתי; היזמים בישראל עוזרים לפתור את הבעיות של מחר״, כך נכתב. ״אנו נמשיך לפתח ולשפר את סחר החוץ והיחסים הכלכליים הידידותיים של ישראל עם העולם, ואנו מקדמים בברכה קיום דיון פתוח על הנעשה באזור וכיצד אנו יכולים לעבוד יחד כדי לשפר את המצב עבור השנים הבאות״.