לין וברוש תוקפים את החלטת ההסתדרות להכריז על שביתה

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי הכרזת ההסתדרות הינה "חוסר אחריות לאומית". שרגא ברוש קרא לשר האוצר וליו"ר ההסתדרות לשבת ברצינות ולפתור את משבר השכר ברשויות המקומיות


00:00 ,17.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי הכרזת ההסתדרות הינה "חוסר אחריות לאומית". שרגא ברוש קרא לשר האוצר וליו"ר ההסתדרות לשבת ברצינות ולפתור את משבר השכר ברשויות המקומיות 
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף היום בחריפות את החלטת ההסתדרות הכללית להכריז על סכסוך עבודה במגזר הציבורי. "השימוש בנשק השביתה בכל המגזר הציבורי על מנת לפתור בעיות במוקד מוגדר במגזר הציבורי, הוא פסול מעיקרו, ומהווה שימוש מופרז בכוח השביתה מעבר למוצדק על פי הדין הישראלי."
 
לדבריו, "בתקופה זו שלאחר סיום המלחמה בצפון, כאשר המדינה כולה חותרת ליציבות, הניסיון להשבית את כל המשק בגלל בעיות שהן ייחודיות דווקא לרשויות המקומיות, הוא מעשה חמור של חוסר אחריות לאומית".
 
"אין עילה לגיטימית לשביתה. אין מקום להשבית באופן כללי את המשק בגלל בעיות של אי תשלום שכר ברשויות המקומיות. תהיה זו תוצאה אבסורדית והזויה אם דווקא המגזר העסקי והתושבים בישראל המשלמים מסים כדין ייפגעו מחמת הניהול הכושל של רשויות אלה", ציין לין.
 
"יתרה מזאת, השימוש הרחב והמופרז בכוח השביתה גורם בסופו של דבר לכך שדווקא השכבות החלשות הן שנפגעות, היות והן הזקוקות ביותר לשירותים המקומיים כמו שירות התעסוקה או ביטוח לאומי", הוסיף.
 
לדברי לין, צריך לחדול מהגישה שהממשלה תמיד אחראית לכל כישלון המתרחש במגזר הציבורי, גם באותם מקרים בהם מדובר במגזרים עליהם היא אינה מופקדת ישירות. על ההסתדרות למקד את נשק השביתה כלפי הרשויות אליהן יש לה טענות ולא כלפי ציבור משלמי המסים.
 
גם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, קרא לשר האוצר וליו"ר ההסתדרות לשבת ברציפות וברצינות על מנת לפתור את משבר השכר ברשויות המקומיות. על האוצר וההסתדרות לגלות אחריות ולפתור לאלתר ובמשותף את המשבר, אמר ברוש.
 
ברוש הזהיר כי המגזר העסקי אינו יכול לסבול ולו יום אחד של שביתה במשק, שעלותו כ-200 מיליון שקל (הפסד תוצר), במיוחד לאחר הנזקים הכבדים שנגרמו למשק בכלל ולמגזר העסקי בפרט ב-35 ימי הלחימה בצפון.
 
הנזק הישיר למשק בגין המלחמה הגיע ל-11.5 מיליארד שקל (בגין הפסד תוצר), ואלפי עסקים בצפון טרם התאוששו מבחינה כלכלית.
 
כזכור, הודיע יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביום רביעי שעבר, כי אם לא יהיה הסדר לתשלום שכרם של כל  עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות עד יום א' (היום) ההסתדרות תשבית את המשק ביום שלישי הקרוב (מחרתיים).
 
עיני טען אז כי: "ההסתדרות לא תאפשר מצב בו עובד מגיע למקום עבודתו ואינו מקבל שכר, מצב בו הרשות המקומית  מפרישה כספים ממשכורתו ואינה מעבירה את הכסף לקרנות הפנסיה. עשינו כל שביכולתנו כדי לפתור את המשבר במו"מ, פנינו לבית הדין הארצי לעבודה, אבל הבנו שלא נותרה בידינו ברירה אלא להשבית את המשק. כידוע, אני סבור ששביתה היא הכלי האחרון בפתרון משברים אבל במקרה זה זו השביתה הצודקת ביותר".