"להעביר תמלוגי הגז גם לצפון"

ח"כ וחבר ועדת הכספים אלי כהן ביקר בלשעת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ושמע דברים נוקבים על החלטות הממשלה


12:56 ,09.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

"אנחנו מברכים על החלטת ועדת הכספים להעביר את תמלוגי כי"ל ליצירת מקומות תעסוקה בדרום, אך גם בצפון הארץ צריך לעודד תעסוקה".

 

כך אמר נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון דוד קסטל בפגישה עם ח"כ אלי כהן (כולנו), חבר ועדת הכספים ויו"ר ועדת הרפורמות. קסטל הוסיף: "ים המלח הוא של כולנו. אם כבר נפלה ההחלטה על תמלוגי כי"ל לטובת הדרום, יש להפנות את הכספים מתמלוגי הגז לטובת השקעות בצפון".

 

סגן נשיא הלשכה דודו שגיא תקף בחריפות את מקבלי ההחלטות: "שכחתם את הצפון, הזנחתם את הצפון. אתם בונים אלפי יחידות דיור חדשות בקריות – מי יאכלס אותן, כשאינכם דואגים ליצירת מקומות עבודה ולפתור את סוגיית זיהום האוויר?".

 

חברי הלשכה העלו בפני כהן כמה מהנושאים הפוגעים בהתנהלות העסקים בכלל והעסקים הקטנים והבינוניים בפרט. בין השאר, עלו נושאים כמו תחיקת עבודה פופוליסטית, המטילה עול כספי בלתי נסבל על המעסיקים, החסמים שגורמת התנהלות מכון התקנים מול היבואנים, תביעות של רשויות מקומיות מעסקים קטנים לערבויות ולתשלומים, המעמידות בספק את הכדאיות של זכייה במכרזים והאפליה של עצמאים לעומת השכירים. "אנחנו תומכים בשמירה על זכויות העובדים, אך גם למעסיקים יש זכויות" הדגיש קסטל.

 

כהן הבטיח תיעדוף של יצירת מקומות עבודה בצפון, חתירה לצמצום הפערים בין עצמאיים לשכירים, כמו דמי אבטלה וחוק פנסיה לעצמאים, והבטיח את סיועו בפתרון בעיות מול מכון התקנים. הוא הבטיח עוד לשמור על קשר רצוף עם לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון ולהירתם לסייע בפתרון בעיות של המגזר העסקי בצפון.