לא להשבית את הדרום

התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר ביקשו מבית הדין הארצי לעבודה להוציא צו מניעה נגד כוונת ההסתדרות להשבית את מפעלי הדרום


10:15 ,09.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים ואיגוד לשעות המסחר הגישו אתמול (א') עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים נגד תוכניות ההסתדרות לערוך שביתת ענק של עובדי הדרום.

 

שני הגופים ביקשו מבית הדין להוציא באופן מיידי צווי מניעה נגד השביתה ובמקביל להיכנס לעובי הקורה בסכסוך ולפקח על הידברות בין הצדדים עד להשגת פיתרון מוסכם.

 

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש: "אני קורא לבית הדין לעבודה לגלות אחריות לאומית ולמנוע מצב בו חברות בדרום נגררות בעל כורחן לסכסוך העבודה בכיל באופן שיצור נזק עצום – הן למפעלים, הן לעובדים והן למשק. הדבר נכון בייחוד לאזור הנגב, בו מצב התעסוקה נמצא גם כך במצב שביר. על מנת לפתור את הסכסוך, על כלל הצדדים המעורבים - ההסתדרות, הממשלה וכיל - לנהל משא ומתן מסודר עד להגעה להסכם. כל אפשרות אחרת, הכוללת השבתה של המשק, צריכה להישלל על הסף".

 

בעתירה, שהוגשה על ידי היועץ המשפטי של התאחדות התעשיינים, עו"ד עופר יוחננוף, מודגש כי סכסוך העבודה בכיל אינו מהווה "עילת שביתה לגיטימית, המצדיקה הכרזת סכסוך עבודה כללי בדרום הארץ".

 

בעתירה שהגיש איגוד לשכות המסחר נטען שמטרת השביתה היא לגרור, שלא על פי עילה מוכרת בדין, באופן תקדימי ומסוכן, חבל ארץ שלם לסכסוך פרטני בחברה אחת, או לכל היותר מספר מצומצם של חברות בדרום, תוך כדי גרימת פגיעה קשה ביותר בעסקים רבים בדרום שאין להם כל קשר לסכסוך, ובפרט כשמדובר בעסקים, שרחוקים מלהתאושש מהנזקים הכלכליים הכבדים שפער אצלם מבצע "צוק איתן".

 

בנוסף נטען שמדובר בשביתה פוליטית, שכן העיתוי של ההכרזה ומועד התחלת השביתה שנבחרו אינם מקריים, וזאת על מנת לנגח את הממשלה המכהנת ואולי לשמש שופר בפני מפלגה כזו או אחרת

 

באיגוד מבקשים מבית הדין להורות כי שביתה מתוכננת זו היא בלתי חוקית, ללא עילה מוכרת בדין, וכן להצהיר כי אין בהודעה בדבר סכסוך עבודה של ההסתדרות סכסוך עבודה שיש בו כדי להשבית חבל ארץ שלם, אלא לכל היותר סכסוך עבודה מקומי, שצריך להישאר ברמה המפעלית המקומית. העתירה הוגשה על ידי עו"ד שלומי לויה, היועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר.