ירידה של 20% בתאונות הקטלניות בהן מעורבות משאיות

את הירידה המשמעותית בנתוני התאונות ניתן לייחס לשיתוף הפעולה להגברת הבטיחות בין המשטרה למועצת המובילים. עדיין קיימת מעורבות גבוהה של משאיות בתאונות ביחס לחלקן במספר כלי הרכב


00:00 ,30.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

את הירידה המשמעותית בנתוני התאונות ניתן לייחס לשיתוף הפעולה להגברת הבטיחות בין המשטרה למועצת המובילים. עדיין קיימת מעורבות גבוהה של משאיות בתאונות ביחס לחלקן במספר כלי הרכב
 
בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2006 הייתה ירידה של 22 הרוגים בתאונות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שהם בחישוב שנתי 120 הרוגים פחות. בכל שנת 2005 נהרגו בכבישים 475 בני אדם - מספר ההרוגים הנמוך ביותר מזה 23 שנים. למועצת המובילים והמסיעים יש חלק נכבד בהישגים, את הנתונים הללו מסר נצ"מ משה בן זיקרי, ראש מחלקת התנועה משטרת ישראל, ביום עיון למנהלי חברות הובלה והסעה שנערך בימים אלה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מסר כי המועצה פתחה בדיאלוג עם מחלקת התנועה של המשטרה במטרה להגיע יחד להבנת הבעיות של ענף ההובלה וההסעה כפי שהם משתקפות בשטח. המועצה הפעילה מכבש אכיפה פנימי נגד תופעת ההובלה בעומס יתר ונגד העסקת נהגים שלא על פי תקנות שעות עבודה ומנוחה. בן הרוש טוען כי מנגד המשטרה צריכה להפעיל מדיניות אכיפה הגיונית בכל הנוגע לשיטת הניקוד החדשה. "ישנן עדיין תקנות תעבורה אבסורדיות כמו ניהול יומן נהג ידני שבעטיו נזקפות לנהג נקודות חובה. על המשטרה להכיר את המכללים והאביזרים החדישים המגיעים 'בילד אין' ברכבים החדישים. אבזרים אלה באים במקום אבזרים שהיו בשימוש ברכבים הישנים. כל נושא המשקלים והמידות של הרכבים עדיין שנוי במחלוקת ויש למצוא לו פתרון מעשי", אמר בן הרוש.
 
ראש מחלקת התנועה נצ"מ בן זיקרי הודיע כי המשטרה תגבש יחד עם מועצת המובילים והמסיעים תוכנית עבודה קהילתית למלחמה בתאונות הדרכים לתקופה של שנה. נצ"מ בן זיקרי דיווח כי ישנה מעורבות גבוה של משאיות בתאונות בהשוואה לחלקן במספר כלי הרכב וכי כ- 70% מהתאונות שבהן מעורבות משאיות קורות בתנועה בינעירונית.