יו״ר נשיאות המגזר העסקי: ״להוציא כסף מהמדינה, פוגע במדינה ובכלכלה – אל תתנו לזה יד״

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: בתור חקלאי בנשמה אני יודע שכדי לקטוף צריך לזרוע, ובמובן הכלכלי את הזרעים של הצמיחה היה צריך לזרוע אתמול, כי את התוצרים נראה רק עוד כ-6 חודשים לפחות, ואת זה אני עדיין לא רואה בפעולות של ממשלת ישראל״


12:36 ,19.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, סיכם ביום חמישי את יומו האחרון של כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, בהובלת ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי, ואמר: ״זה לא סוד שיש פה אירוע במדינת ישראל. אני אומר לכם, כאזרח, כיו״ר נשיאות המגזר העסקי וכמי שלחם על המדינה הזו ושלח חיילים לשדה הקרב, אני מודאג. מודאג ממה שאני שומע מחבריי למילואים ומהאמירות של אנשי העסקים שמושכים כספים. אני רוצה בהזדמנות הזו לפנות לשותפי - בעלי חברות, הייטק, משקיעים, כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה ולחפש את פתרון המשבר ולא להחריף אותו. לא בוחנים את המדינה על הגרוש. חייבים לזכור - אין לנו ארץ אחרת. אני פונה לכל חברי במגזר העסקי, בואו לא נשפוך את התינוק עם המים. להרוס זה קל לבנות זה קשה. זה לגיטימי למחות אבל להוציא את הכסף ולפגוע בכלכלה- לזה אני לא מסכים. אל תתנו לזה יד. כולנו חייבם להסכים שהמדינה מעל הכל. כל עוד יתבצר כל איש בעמדתו ולא נקשיב אחד לשנייה ונתפשר- לא נתקדם. לא נגיע לשומקום״.

 

עוד התייחס אמיתי ליוקר המחייה ועליית האינפלציה, ואמר: ״אנחנו לקראת תקציב המדינה ונמצאים בתקופה לא פשוטה. אי אפשר לבלום את האינפלציה בהעתקת המדיניות המוניטרית של ארה״ב לישראל, העלאת הריבית לא תביא את הפתרון לאינפלציה. כבר כחצי שנה אנחנו בלי כלים שמעודדים צמיחה. נאמר כי יעצרו את מחירי החשמל, הארנונה והדלק, אך זה עוד לא קרה. בתור חקלאי בנשמה אני יודע שכדי לקטוף צריך לזרוע, ובמובן הכלכלי את הזרעים של הצמיחה היה צריך לזרוע אתמול, כי את התוצרים נראה רק עוד כ-6 חודשים לפחות, ואת זה אני עדיין לא רואה בפעולות של ממשלת ישראל״.

 

כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה בהובלת ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי - ארגון הגג של העסקים בישראל - עסק באתגרים במארג יחסי העבודה, מארג העבודה כמנוע כלכלי חברתי ובעולם העבודה המשתנה עם התייחסות למגוון נושאים, ביניהם: הסכמי שכר בתקופה של עליות מחירים, חופש הביטוי במקום העבודה, התפטרות שקטה, הכשרות מקצועיות כבסיס לשימור עובדים ועוד, מתוך מטרה לשפר את הפריון והצמיחה בישראל.