טירה : שביתה כללית תהיה חצייה של קו אדום ביחסים בין לשכת התאום להסתדרות

כל יממה של שביתה תייצר כ- 2000 מובטלים נוספים ותדרדר את יחסי הסחר של ישראל עם העולם. הדבר יפול על אחריותו של עמיר פרץ . הביע האמון במגזר הפרטי שלא ישבות. מי שבכל זאת ישבות לא יקבל שכר על השביתה


00:00 ,08.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כל יממה של שביתה תייצר כ- 2000 מובטלים נוספים ותדרדר את יחסי הסחר של ישראל עם העולם. הדבר יפול על אחריותו של עמיר פרץ . הביע האמון במגזר הפרטי שלא ישבות. מי שבכל זאת ישבות לא יקבל שכר על השביתה.

קורא לעמיר לקבל הצעת האוצר ולהכנס למו"מ לאלתר על מנת שלא להגיע למצב של מאבק בין שני סוגי עובדים במשק: עובדי המגזר הציבורי ועובדי המגזר הפרטי.

יו"ר לשכת התאום של האירגונים הכלכליים הודיע היום לעמיר פרץ כי שביתה במגזר העיסקי היא הפרה של האמנה לשקט תעשייתי ותהווה חציית קו אדום ביחסים שבין ההסתדרות לבין לשכת התיאום.

טירה הודיע כי כל יממת שביתה תייצר כ- 2000 מובטלים נוספים, תדרדר את יחסי הסחר של ישראל עם העולם ובכך תגרום נזקים בלתי הפיכים למגזר העיסקי שספג כבר 3 שביתות בנמלים ובמכס בשנתיים האחרונות. זו תהיה מכה כלכלית חברתית והאחריות תיפול על כתפיו של יו"ר ההסתדרות.

הנזק שנגרם עד היום למשק הוא כ- 350 מיליוני ש"ח, אובדן 1000 מקומות עבודה והוספה של 1000 משפחות מתחת לקו העוני.

טירה קורא לעמיר פרץ להסיר את איום השביתה להפסיק את העיצומים ולקבל את הצעתו של בנימין נתניהו להכנס לדיונים עמוקים ויסודיים על מנת למצוא פתרון למנוע את השביתה ההרסנית. טירה עצמו מוכן להעמיד את עצמו ואת ראשי לשכת התאום לרשות הצדדים על מנת לסייע להגעת הפתרון.

טירה הביע אמון כי עובדי המגזר הפרטי לא ישבתו, יחד עם זאת הודיע כי הוא יפעל לכך כי מי שישבות לא יקבל שכר תמורת ימי השביתה. קורא לממשלה ולרשויות לפעול באותה צורה

טירה ציין כי בלשכת התאום הוקם מטה חירום בראשות צוות התגובות של הלשכה על מנת לעקוב, לטפל במצב ולבצע מהלכים נוספים אם יידרשו.

ברגע זה מעוכבת סחורה בנמלים בשווי של כמיליארד ש"ח וזאת בגין העיצומים בלבד, וזאת עוד לפני פריצתה של שביתה כללית.