טירה מציע את שמגר כמגשר לפתרון הסכסוך בין האוצר להסתדרות

יש לפתוח בהליך של גישור בנושא הפנסיה והארכת גיל הפרישה , כאשר המגשר יהיה השופט מאיר שמגר – נשיא בית המשפט העליון בדימוס. כך מציע עודד טירה , נשיא התאחדות התעשיינים לבית הדין הארצי לעבודה , לאוצר ולהסתדרות. זאת לקראת הדיון שיתקיים היום בנושא זה


00:00 ,16.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יש לפתוח בהליך של גישור בנושא הפנסיה והארכת גיל הפרישה , כאשר המגשר יהיה השופט מאיר שמגר – נשיא בית המשפט העליון בדימוס. כך מציע עודד טירה , נשיא התאחדות התעשיינים לבית הדין הארצי לעבודה , לאוצר ולהסתדרות. זאת לקראת הדיון שיתקיים היום בנושא זה.

ע"פ הצעתו של טירה , תיקבע תקופה של שבועיים ימים , במהלכה יסכמו הצדדים , בסיוע המגשר, באלו תחומים בנושא הפנסיה יעסוק הגישור. כל צד יהיה רשאי למנות מסייע או בא כוח שיסייע למגשר.

טירה מציע , כי במהלך שבועיים אלה, לא ינקטו הצדדים ( האוצר וההסתדרות ) כל פעולה שתחבל בדיונים אלו . דהיינו, ההסתדרות לא תנקוט באמצעים ארגוניים כגון שביתות , עיצומים וכדומה, והאוצר מצידו יקפיא את הפעלת הצעדים בנושא הפנסיה, אותם הוא מתכוון להפעיל.
בתום שבועיים , תיקבע תקופה מוסכמת נוספת בין הצדדים , שבה יכנסו לדיון במהות נושא הפנסיה.

טירה טוען , כי לאחר ניסיון הימים האחרונים ומעורבותם הפורייה של השופט אדלר ובית הדין הארצי לעבודה ,הליך הגישור הינו האמצעי היחיד שיוציא את ההידברות מהקיפאון אליו נקלעה.

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר, כי אם האוצר או ההסתדרות לא יקבלו הצעה זו, המגזר העסקי יראה בצד המסרב, גורם אחראי ומרכזי לפגיעה הכלכלית במשק ולאובדן סיכויי הצמיחה.