טירה: הכרזת שביתה ע"י ההסתדרות היא הכרזת מלחמה על המשק ועובדיו

עודד טירה, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים הודיע היום, כי הוא רואה בהכרזת שביתה ע"י ההסתדרות כהכרזת מלחמה על המשק הלאומי ועל עובדיו בעסקים שבתחרות. זאת לטובת סקטורים כוחניים שאינם נמצאים בתחרות וברובם לא יעילים


00:00 ,29.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים הודיע היום, כי הוא רואה בהכרזת שביתה ע"י ההסתדרות כהכרזת מלחמה על המשק הלאומי ועל עובדיו בעסקים שבתחרות. זאת לטובת סקטורים כוחניים שאינם נמצאים בתחרות וברובם לא יעילים.

הנפגעים הראשונים, אומר טירה, הם ענפי היצוא והסחר הבין לאומי שאמורים לחולל צמיחה ולייצר מקומות עבודה, וכנראה לא יוכלו לעשות זאת בתקופה הנראית לעין.

טירה טוען, כי השבתת המשק תעלה למדינה כ-400 מליון ש"ח ליום ביומיים הראשונים בגין הפסד תוצר ולאחר מכן הנזק ילך ויתעצם לכדי כמיליארד ש"ח ביממה.

טירה טוען, כי המגזר העסקי לא יסכים ל"שבירת כלים" ולצעד חסר אחריות של ההסתדרות שיסב נזק בלתי הפיך, בתקופה של משבר ומיתון כלכלי מהקשים שידענו עד היום.

יו"ר לשכת התאום תובע מההסתדרות להפסיק את ההליכים לקראת שביתה ולחזור לאלתר לשולחן המשא ומתן במגמה להגיע להסכמה על הצעדים הכואבים הדרושים להבראת המשק ועל חלקו של המגזר הציבורי בכך.

טירה דורש מההסתדרות להכנס למו"מ ללא הפסקה ולסיימו תוך פרק זמן קצר שיקבע מראש. על ההסתדרות להמנע מהעלבויות ולנצל כל רגע על מנת להגיע להסכם, אומר טירה.

טירה טוען, כי לשכת התאום תבחן חלופות משפטיות כדי למנוע שביתה הרת אסון למדינה. כזכור פנה טירה לרוה"מ בבקשה להתקין תקנות לשעת חרום ולהוציא צווי ריתוק נגד השובתים.