ח״כ גליק בחיפה: ממשל אזורי יכול להיות הפתרון לחיזוק הכלכלה בצפון הארץ

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון הדגיש במפגש עם ח״כ גליק כי קידום ממשל אזורי בישראל תואמים את יעדי הלשכה לשים את הפריפריה במרכז


13:02 ,01.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"מדינת ישראל אינה מתנהלת נכון. מצד אחד סמכויות ניהול בנושאים בעלי אופי אזורי  מתרכזות בממשל המרכזי, ומאידך ישנו פיצול לא הגיוני בין ישובים סמוכים זה לזה, כשלכל אחד מהם מערכת חינוך נפרדת, מערכת תברואה משלו ודומה. שיטת ניהול זו גורמת לבזבוז משאבים ולהחמצת שירות נכון לאזרח". כך אמר ח"כ יהודה גליק (הליכוד), בביקור בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון.

 

ח"כ גליק יזם והקים את השדולה לקידום ממשל אזורי בישראל, מתוך הכרה כי השלטון המקומי אינו בעיה שיש לפתור, כפי שהשלטון המרכזי רואה אותו כיום, אלא יש לראות בו את הפתרון. נשיא לשכת המסחר, דוד קסטל, הדגיש כי קידום ממשל אזורי בישראל תואמים את יעדיה ופעילותה של לשכת המסחר, לשים את הפריפריה במרכז ולתת לה את הדרוש כדי לקדם את התושבים והכלכלה.

 

במפגש של ח"כ גליק עם חברי הנהלת לשכת המסחר עלו סוגיות המעסיקות את המגזר העסקי בצפון ובראשן: בעיות תעסוקה הגורמות לאוכלוסייה צעירה וחזקה לעזוב את הצפון לטובת מרכז הארץ.

 

״כפי שהשקיעה המדינה בתשתיות תחבורה בצפון, עליה להשקיע בהקלות מס, בעידוד עסקים ובהרחבת תקנים לרופאים ולמורים כדי לחזק את אוכלוסיית הצפון. לא יתכן להשאיר את צפון הארץ בהליך מתמשך שבו הצעירים בורחים מהצפון כי אין בו די תעסוקה איכותית״, אמר קסטל במפגש.

 

נושאים נוספים לקידום הצפון שעלו בשיחה: הקמת בורסה צפונית שתתמקד בהיי-טק, חיוניות הקמת שדה תעופה בצפון כמנוף לתעסוקה ולכלכלה, קידום עסקים קטנים ופיתוח קשרים עסקיים של חברות צפוניות בחו"ל.