ח"כ פרי בחיפה: "72% מהחלטות הממשלה אינן מיושמות"

בביקור שערך לאחרונה ח"כ פרי בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון ציין פרי כי הוא מודע למצוקה הכלכלית ולבריחת צעירים מהאזור. "צריך להקים בצפון מוקדי תעסוקה"


11:02 ,16.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"מבדיקה שערכתי כשנכסתי בשעתו לממשלה עלה כי 72% מהחלטות הממשלה אינן מיושמות", כך אמר ח"כ יעקב פרי בפגישה עם חברי הנהלה ומנהלים בכירים בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון. ח"כ פרי ציין עוד כי גם את החלטת הממשלה על הקצאת 15 מיליארד שקל לצפון הארץ יש לבחון בזהירות לדבריו, 12 מיליארד שקל מסכום זה יועדו מלכתחילה, והיו מושקעים בכל מקרה בתשתיות תחבורה בצפון, בלי קשר להחלטת הממשלה. יש לבחון אילו תקציבים נוספים ניתן יהיה לרכז להשקעות במגזרים ובצרכים שונים בצפון.

 

"אני היום גם איש הצפון", אמר ח"כ פרי וסיפר כי היום הוא מחלק את זמנו בין המרכז למושב שומרה בגליל. "אני מודע היטב למצוקה הכלכלית ולבריחת צעירים מהאזור. לא יעלה על הדעת שלתושבי הצפון לא תהיה נגישות לבדיקות בריאות חיוניות, ואלה נדחות עד סיכון חיים. לא יכול להיות שאין מקימים בצפון עוד מוקדי תעסוקה, מוסדות להשכלה גבוהה ומוסדות בריאות שיבלמו את המעבר למרכז. תשתיות תחבורה חשובות ביותר - אך הן לבדן לא תשארנה את הצעירים בצפון".

 

נשיא הלשכה, דוד קסטל, אמר כי יש אמנם תזוזה ראויה להערכה ביחסה של הממשלה לצפון, אולם יש להאיץ את יישומן של החלטות שכבר התקבלו, כמו הקמת שדה תעופה בינלאומי בצפון או העברת מכון וולקני מהמרכז לצפון.

 

נשיא לשכת המסחר סקר את הצורך לחזק את העסקים הקטנים והבינוניים, שהם המעסיק הגדול ביותר בצפון (כ-64%). "עסקים אלה הם עמוד התווך של הכלכלה. במקום לעודד אותם, מקשים עליהם ברגולציה עודפת ולא מוצדקת", ציין קסטל.