התכנסה ועדת ההיגוי ליישום תכנית כחול לבן

ועדת ההיגוי בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת תבחן את הדרכים בהם יכולים משרדי הממשלה למנף את ההוצאה הממשלתית לטובת רכישות מתוצרת הארץ


00:00 ,29.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת ההיגוי בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת תבחן את הדרכים בהם יכולים משרדי הממשלה למנף את ההוצאה הממשלתית לטובת רכישות מתוצרת הארץ
 
ועדת ההיגוי הבינמשרדית ליישום תכנית כחול לבן בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי התכנסה אתמול לראשונה. בוועדה חברים נציגי משרדי הממשלה אשר להם היקף רכישות משמעותי של מוצרים ושירותים, נציגי היחידות במשרד התמ"ת המעורבות בנושא, נציגי הארגונים הכלכליים המוזמנים לוועדה כמשקיפים ונציגים מהאקדמיה.
 
שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת ויו"ר וועדת ההיגוי הבינמשרדית, מציין כי הקמת וועדת ההיגוי הינה חלק מהחלטת ממשלה אותה הוביל שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר בנושא תוכנית לקידום תוצרת הארץ ולמינוף הרכישות לטובת הגדלת התעסוקה מתאריך 30 לאוגוסט השנה, והיא באה במטרה להחדיר ולהטמיע את המסר כי רכישת תוצרת כחול לבן מייצרת מקומות עבודה למשק הישראלי ומאפשרת פרנסה וקיום בכבוד לתושבי ואזרחי ישראל. התוכנית משותפת למשרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים.
 
מנהלת מטה כחול לבן במשרד התמ"ת, צביה דורי מציינת כי וועדת ההיגוי באה לסייע למטה כחול לבן שהוקם במשרד התמ"ת בחודש מאי השנה בדבר הפעולות הנדרשות לקידום התכנית. בין היתר, וועדת ההיגוי תבחן את הדרכים בהם יכולים משרדי הממשלה למנף את ההוצאה הממשלתית לטובת רכישות מתוצרת הארץ ככל שאינם סותרים את התחייבויותיה הבינלאומיות של ישראל. 
 
בוועדת ההיגוי ניתנו סקירות של מנכ"ל משרד התמ"ת ושל יו"ר מטה כחול לבן על הפעילות שנעשתה עד כה. בנוסף דיווחו על פעולותיהם נציג התאחדות התעשיינים ונציג ההסתדרות החדשה הפועלים בשותפות מלאה עם המשרד בנושא.
 
במהלך הדיון פנה מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, לנוכחים וביקש מהם כי ימנו במשרדיהם נאמן כחול לבן שתפקידו יהיה לטפל בתלונות של תעשיינים על אפליה ותנאים לא הוגנים במכרזים המתפרסמים במשרדים השונים.
 
כמו כן, דנו המשתתפים על הדרכים בהם יכולים משרדי הממשלה השונים לסייע בעידוד רכישת תוצרת הארץ. הרקע לדיון הוא התלונות הרבות המתקבלות בהתאחדות התעשיינים ובמשרד התמ"ת על כי תוצרת הארץ מופלית לרעה, לעומת יבוא בגלל חוסר ידיעה של הגופים הציבוריים על התחומים בהם ניתן לרכוש תוצרת הארץ  ובגלל סיבות אחרות.