התאחדות התעשיינים – על פי סקר סמית, מרבית הציבור בישראל נגד השבתת המשק


00:00 ,03.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
סקר סמית – מיוחד להתאחדות התעשיינים : מרבית הציבור בישראל נגד השבתת המשק- 59% מהאוכלוסיה סבורים כי ההסתדרות לא צריכה להשבית את המשק, בשל הדרישה למתן פיצוי על שחיקת השכר לעובדים; 38% סבורים כי יש לדחות את מתן הפיצוי לימים בטוחים יותר; 57% תומכים בהצעה לקבוע מנגנון חדש לשלם פיצוי רק בעת צמיחה.

מרבית הציבור בישראל נגד השבתת המשק. 59% מהאוכלוסיה הבוגרת בארץ (בני 18 ומעלה) סבורים כי ההסתדרות לא צריכה להשבית את המשק בשל הדרישה למתן פיצוי על שחיקת השכר לעובדים. כך עולה מסקר דעת קהל שבוצע בסוף חודש ספטמבר 2002 ע"י חברת סמית – יעוץ ומחקר- מיוחד עבור התאחדות התעשיינים. הסקר נערך טלפונית בקרב 400 איש כמדגם מייצג.

התאחדות התעשיינים מסרה כי מהסקר מתברר עוד כי 33% מהאוכלוסיה כן תומכים בהשבתת המשק ו- 8% לא הביעו דעה.

בהתאחדות התעשיינים מציינים כי בניטרול הנתונים של אלה שלו השיבו, אחוז המתנגדים להשבתת המשק , גדול אף יותר.

עוד מתברר מסקר סמית, עבור התאחדות התעשיינים כי 38% מהאוכלוסיה הבוגרת בארץ סבורים כי דרישת ההסתדרות למתן פיצוי על שחיקת השכר לשכירים היא מוצדקת, אך יש לדחותה לימים בטוחים יותר; 38% סבורים כי הדרישה מוצדקת ויש לשלמה כבר היום; 18%ֵ - סבורים כי דרישת ההסתדרות למתן פיצוי - אינה מוצדקת; 6% - לא הביעו דעה.

עוד עולה מסקר מכון סמית עבור התאחדות התעשיינים כי 57% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל תומכים בהצעה לקבוע מנגנון חדש למתן פיצוי על שחיקת השכר ולשלמו רק במידה ויש צמיחה ממנה יהנו גם השכירים וכאשר אין צמיחה, לא יהיה פיצוי; 24% מהאוכלוסיה מתנגדים לכך ו- 19% - לא הביעו עמדה.