התאחדות התעשיינים הקימה ארגון משפטי חדש - "התאחדות למען התעשיות בישראל"

טירה: התאחדות התעשיינים הקימה ארגון משפטי חדש - "התאחדות למען התעשיות בישראל" שיהווה את ארגון הגג של כל תעשיות ישראל; יוכלו להצטרף אליו בנוסף להתאחדות התעשיינים, גם נציגי איגודים ועמותות בעלי מעמד משפטי עצמאי;


00:00 ,07.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
טירה: התאחדות התעשיינים הקימה ארגון משפטי חדש - "התאחדות למען התעשיות בישראל" שיהווה את ארגון הגג של כל תעשיות ישראל; יוכלו להצטרף אליו בנוסף להתאחדות התעשיינים, גם נציגי איגודים ועמותות בעלי מעמד משפטי עצמאי; טקס ההשקה יתקיים ב-11 ביולי במעמד השר אולמרט, נשיא התעשיינים טירה, יו"ר איגוד האלקטרוניקה והמידע - ינאי, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, חברי נשיאות התאחדות התעשיינים, יו"ר איגודים ועוד.

לאחר יותר מ-80 שנה, מאז הוקמה בשנת 1921, ובתום שנים של עבודה מתמשכת, הקימה התאחדות התעשיינים ארגון גג - גוף משפטי חדש שייקרא "התאחדות למען התעשיות בישראל", שנרשם כעמותה על פי חוק העמותות ויהווה את ארגון הגג של תעשיות ישראל.
 
הכוונה היא שגוף זה יורכב בנוסף להתאחדות התעשיינים גם מאיגודים בעלי מעמד משפטי עצמאי, המייצגים את התעשיות בישראל כמו איגוד תעשיות האלקטרוניקה המידע והתוכנה; איגוד התעשייה הקיבוצית; איגוד תעשיות המתכת והחשמל; איגוד תעשיות המזון; איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה; איגוד תעשיות מוצרי בניה וצריכה; איגוד תעשיות הכימיה והפרמצבטיקה, ואחרים. ההתאחדות למען התעשיות בישראל לא תהיה "ארגון מעסיקים", לא תעסוק ולא תהייה מעורבת בשום דרך או צורה ביחסי עבודה לרבות בחתימה על הסכמים קיבוציים. במבנה החדש, תמשיך התאחדות התעשיינים להיות בעלת מעמד של ארגון מעסיקים יציג ותמשיך לפעול בתחום מערכת יחסי עבודה בשירות ויצוג המפעלים שירצו בכך בתחום זה.

עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים שמסר על כך ציין, כי טקס ההשקה של הארגון החדש יתקיים ביום א', 11 ביולי 2004 בבית התעשיינים בת"א במעמד אהוד אולמרט, מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד; נשיאות התאחדות התעשיינים, יו"ר איגודים ועוד.

טירה ציין, כי הקמת ארגון הגג החדש מצביעה על הערכות והתאמה של התאחדות התעשיינים לעידן הנוכחי, כגוף חדשני, מוביל ואטרקטיבי. הוא יתרום לחיזוק הופעתה ומעמדה של התאחדות התעשיינים בקרב מקבלי ההחלטות. כן עשוי להביא להצטרפות איגודים ועמותות שעד כה לא היו חברים בהתאחדות התעשיינים.

לגוף העל החדש (התאחדות למען התעשיות בישראל), תהיה נשיאות, ועד פועל, וועדות, למעט ועדת עבודה. הרכב המוסדות יהיה ע"פ המשקל היחסי של האיגודים החברים בגוף המשותף.

נשיא ה"התאחדות למען התעשיות בישראל" ייבחר באסיפה כללית רגילה לתקופה של 3 שנים ולאחר מכן לתקופה נוספת של 3 שנים. הנשיא יבחר בשיטת הנבחרים (האלקטורים) ע"י נבחרי התאגידים. עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, יכהן כנשיא הראשון של "התאחדות למען התעשיות", בהתאם להוראת המעבר שנקבעה בתקנון העמותה בעת כינונה.

טירה ציין, כי מטרות ה"התאחדות למען התעשיות בישראל" הן לפתח את התעשייה בישראל, לקדם את התעשיינים ומפעליהם, להגן על תוצרת הארץ, לעודד את היצוא הישראלי, לאחד את התעשייה בישראל ולייצגם בפני הממשלה, גופי שלטון מרכזיים, גופי שלטון מקומיים ועוד; ליזום פעולות חקיקה עניינים הנוגעים לתעשייה ולמשק; לייצג התעשייה בפני מוסדות וארגוני בישראל ובחו"ל; לעודד התחרות החופשית; ליצור הדדיות בהסכמי סחר; להגן על ענייניהם החוקיים של החברים ולהסדיר היחסים ביניהם ועוד. כמו כן להגן על התעשייה מפני פירטיות והפרה של הסכמי סחר כמו סבסוד והיצף.

עוד אמר, כי האיגודים החברים בהתאחדות התעשיינים, ואשר מהווים ישויות משפטיות נפרדות מ"התאחדות למען התעשיות", ישמרו על עצמאות וחופש פעולה בהתאם לתקנונים. מוסדות התאחדות התעשיינים והתאחדות למען התעשיות יפעלו ככל הניתן במשותף ובתיאום, לקידום מעמדה של התעשייה בישראל, לרבות בכל פעילות מול מוסדות השלטון, גופים ציבוריים וגופים פרטיים.

התאחדות למען התעשיות תמוקם ותפעל מבית התעשייה המרד 29 ת"א.

טירה הדגיש, כי כבר לפני יותר מ-3 שנים שנתה התאחדות התעשיינים את המבנה שלה, למבנה פדרטיבי שבו ניתנה עצמאות תקציבית, תפקודית וניהולית לאיגודים הענפיים. צעד שהביא לשיפור השירות למפעלים ונתן ביטוי ראוי לכל ענף תעשייתי בקביעת המדינות הכוללת ובתהליכי קבלת ההחלטות ואיפשר חופש פעולה לקידום עצמאי של אינטרסים ענפיים.