המגזר העסקי מתגייס למען תושבי הדרום והעוטף

160 מנכ״לים בכירים מהמגזר העסקי והפילנתרופי הגיעו היום לעוטף עזה, בהובלת המיזם הלאומי ״ישראל מתגייסת״, והחלו בבניית כיווני פעולה למען תושבי העוטף לטווח הבינוני והארוך


12:35 ,05.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-160 מנכ״לים של החברות העסקיות הגדולות ביותר בישראל, מענפים שונים, ערכו היום סיור בעוטף עזה, לצד בכירים במערכת הצבאית, האקדמית, תורמים וארגוני פילנתרופיה, במטרה לייצר תכניות לאומיות משותפות ולגבש פתרונות עבור מפוני עוטף עזה ואזור הדרום בתחומים שונים. בין המשתתפים רא״ל (מיל׳) אביב כוכבי; תת אלוף (מיל׳) משה אדרי, ראש מנהלת תקומה; שי חג׳ג׳, יו״ר השלטון האזורי; דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי והפורום הכלכלי חברתי; חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי; סאם גרונדוורג, יו״ר עולמי קרן היסוד.

 

דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי והפורום הכלכלי חברתי: ״אנו בנשיאות המגזר העסקי באמצעות הפורום הכלכלי חברתי, הקמנו את דסק המעסיקים והפילנתרופיה, במרכז לסיוע לאומי של פיקוד העורף. הנוכחות היום יומית של נציגינו בדסק, אפשרה לנו לדעת מה הם הצרכים המיידים להם זקוקים הרשויות והעמותות שמסייעות לתושבי הדרום״.

 

שי חג׳ג׳, יו״ר השלטון האזורי ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי התייחס בדבריו לחזונו של חברו אופיר ליבשטיין ז״ל, שנפל בהגנה על כפר עזה ותושביו, ואמר ״בידיכם, המנכ״לים של החברות המובילות במשק הישראלי, להמשיך ולהגשים את החזון של אופיר ליבשטיין ז״ל, בפיתוח האזור. המציאות האכזרית הכתיבה כי אנחנו דור התקומה. אחריות רבה מונחת על כתפי כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. ואני יודע שנעמוד בה״.

 

במסגרת האירוע, אותו הוביל המיזם הלאומי ״ישראל מתגייסת״ בשיתוף פיקוד העורף, נשיאות המגזר העסקי, השלטון המקומי והאזורי, קרן היסוד, ו-IATI, המשתתפים סיירו בשדרות שם שמעו עדויות מפי התושבים מהשבת השחורה. לאחר מכן ביקרו בשכונת הצעירים בכפר עזה ובביתו של ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין ז״ל, שנרצח באותה השבת. בהמשך המשיכו לסיור באזור רעים, היכן שהתקיימה מסיבת הנובה ולמגרש המכוניות מחוץ למושב תקומה.

 

עינת זינגר - דן, ראש הדסק העסקי בפקע״ר ומובילת מיזם ״ישראל מתגייסת״: ״הפעולות שנעשה בימים אלו הן אלו שיעצבו את מדינת ישראל בהמשך וייכתבו בדפי ההיסטוריה של המחר. על כולנו להתאגד יחד מה ולהתגייס לפעולות משותפות כדי להשאיר מדינה טובה יותר ממה שקיבלנו. עלינו לעבור מאגו-סיסטם לאקו-סיסטם וחלה עלינו החובה לא לשבת על הגדר״.

 

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: ״הממשלה חייבת להבין שלא נסכים לחזור לתפיסת הביטחון של ה- 6 באוקטובר ולא נאפשר חזרה לשגרה הקודמת. אני קורא לשר לביטחון פנים לאמץ מיידית את התכנית להחזרת הביטחון האישי של השלטון המקומי, שנותנת מענה לפחד האמיתי של האזרחים במדינה. אנחנו דורשים את חיזוק כיתות הכוננות, הרחבת סיירות הביטחון והשיטור העירוני, השלמת פערי מיגון במוסדות חינוך, הצבת מצלמות חכמות והחמרת ענישה נגד ארגוני פשיעה. לא נסכים להתפשר יותר על ביטחון התושבים. במידה והמציאות הביטחונית ברשויות לא תשתנה - השלטון המקומי לא יאפשר כניסת עובדים ללא מעטפת הבטחון הנדרשת״.

 

בסוף הסיור התקיימו שולחנות דיון מקצועיים במכללה האקדמית ספיר, בהם דנו הבכירים במציאת פתרונות ותכניות לתושבי העוטף והדרום, סביב ארבעה אתגרים: חוסן רגשי-נפשי, פיתוח כלכלי, תעסוקה וחינוך והשכלה. בסוף האירוע הוצגו התובנות והפתרונות שעלו בשולחנות העגולים ונציגי המגזר העסקי הכריזו על הכיוונים לפרויקטים ומהלכים לאומיים גדולים אותם יובילו עם הארגונים הפילנתרופיים.

 

סאם גרונדוורג, יו״ר עולמי קרן היסוד: ״קרן היסוד גאה לייצג עשרות קהילות יהודיות ברחבי העולם הפילנתרופי הבינלאומי, ולהיות שותפה ב״ישראל מתגייסת״, אחד מהפרויקטים הציונים והחשובים ביותר לעתיד ישראל. אנו כמוסד לאומי בטוחים כי חיבור הקהילות היהודיות בתפוצות לישראל, יסייע בהתמודדות עם אתגרי החירום והתקומה העומדים לפתחינו״.

 

עו״ד קרין מאיר רובינשטיין, מנכ״לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI): ״החיבור בין חברות הייטק ליישובי העוטף קרה מיד עם פרוץ הלחימה בדרום וממשיך כעת לתפוס תאוצה. מובילי התעשיה המקומית לצד חברות רב לאומיות ומשקיעים נרתמו למאמץ האזרחי מהרגע הראשון. כבר היום יש חברות שמתכננות להעתיק את מרכזי הפיתוח לדרום ולצפון ובכך לעודד את התעסוקה באזור. יציבות והמשכיות עסקית הם מאבני היסוד להתפתחות התעשיה המקומית, ונדרשים כעת במיוחד לטובת היום שאחרי הלחימה. ‏כפי שההייטק שימש בעשורים האחרונים קטר הצמיחה של הכלכלה הישראלית, גם במקרה הזה הוא זה שיתרום לשיקום העוטף וחידוש ההתיישבות ביישובי העוטף. אנשי ההייטק התייצבו בצו 8 לסייע לתושבי העוטף, כבר היום יש חברות שמתכננות להעתיק את מרכזי הפיתוח ולהקים מרכזי חדשנות בדרום ובכך לעודד את התעסוקה באזור. לצד הסיוע לצרכים המיידים הבוערים, נדרשת הסתכלות אסטרטגית לאומית על אתגרי השעה, עסקים בחירום, בריאות וחינוך, סוגיית התעסוקה, הכשרות, בניית הקהילות ועל תפקיד המגזר העסקי בבניית הכלכלה הישראלית מחדש, תוך שימת דגש מיוחד לפריפריות גאוגרפיות וחברתיות״.

 

בין אנשי העסקים הבכירים שהשתתפו באירוע ניתן לציין את יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית ומנכ״ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל; חיים גרון מנכ״ל משותף ומייסד Infinity Labs R&D ; גיא ברקוביץ, מנכ״ל ווייז (Waze) ישראל ; דדי פרלמוטר, יזם טכנולוגי וחברתי ולשעבר סגן נשיא בכיר באינטל, אבי נאור, מייסד אמדוקס, הראל גבעון, מנכ״ל אמדוקס ישראל; דלית שרון, מנכ״לית קודאק ישראל; אלוף במיל׳ עמרם מצנע יו״ר קרן ״פועלים לתקומה״; נורית הראל, יו״ר משותף ד״ר פישר; קרין מאיר רובינשטיין, מנכ״לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI); בני דרייפוס, מנכ״ל מפעל הפיס; איתן יוחננוב, הבעלים של רשת יוחננוב; אבי זינגר, הבעלים של רשת בן & ג׳ריז ורבים אחרים.

 

״ישראל מתגייסת״, היא פלטפורמה דיגיטלית לאומית שפותחה ליצירת משאב לאומי מאוחד לחיבור הצרכים האזרחיים המנוטרים על ידי מרכז הסיוע לאזרח (מרס״ל) של פיקוד העורף והרשויות המקומיות, לבין התרומות והמשאבים שיש למגזר העסקי והפילנתרופי. הצרכים במערכת מעודכנים מדי יום ובהתאם לבקשות העולות מהרשויות המקומיות ומהעמותות, המגיעות למרכז הסיוע הלאומי של פיקוד העורף המנהל את המיזם.