היום ייחתם צו ההרחבה להסכם הפנסיה

צו ההרחבה להסכם הפנסיה יחול על כ-800 אלף עובדים המיוצגים על ידי איגוד לשכות המסחר. הצו ייחתם היום על ידי שר התמ"ת, ההסתדרות הכללית ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים


00:00 ,30.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

צו ההרחבה להסכם הפנסיה יחול על כ-800 אלף עובדים המיוצגים על ידי איגוד לשכות המסחר. הצו ייחתם היום על ידי שר התמ"ת, ההסתדרות הכללית ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים
 
"צו ההרחבה להסכם הפנסיה הקיבוצי יחול על כ- 800,000 עובדים במגזר המסחר והשירותים, המיוצגים על-ידי איגוד לשכות המסחר, הם מועסקים בכ- 150,000 עסקים קטנים ובינוניים, להם עדיין אין הסדרי פנסיה". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לקראת חתימתו של שר התמ"ת ח"כ אלי ישי, היום (30.12.07), על צו ההרחבה להסכם הפנסיה שבין ההסתדרות הכללית ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.
 
יצוין כי ההסכם לא יחול על חברי איגוד לשכות המסחר, דוגמת בנקים ורשתות שיווק גדולות, להם יש כבר הסדרי פנסיה מיוחדים במסגרת הסכמי העבודה הנפרדים שיש להם עם ההסתדרות הכללית.
 
הפרשת המעסיקים והעובדים יחלו בתחילת שנת 2008 וייעשו באופן מדורג במשך 5 שנים, עד הגיעם לשיעור של 15% מהשכר הממוצע במשק. בשנה הראשונה, העובדים יפרישו 2.5% מהשכר הממוצע במשק מדי חודש, והמעסיקים יפרישו בשיעור כפול בעבור זכויות פנסיוניות ופיצויי פיטורים להם זכאי העובד.
 
עם חתימת ההסכם, איגוד לשכות המסחר החל במגעים עם גופים מוסדיים המנהלים תוכניות פנסיוניות לטווח ארוך, על מנת להבטיח את מיטב התנאים שיוענקו לעובדים במסגרת של פנסיה מקיפה.
 
לין: "הסכם זה נעשה על ידי ארגוני העסקים, לא מתוך כפיה אלא מרצון טוב. זוהי תחילתה של דרך חדשה בה המגזר העסקי לוקח על עצמו אחריות כוללת ומקיפה יותר כלפי ציבור העובדים ברמות השכר הנמוכות".
 
איגוד לשכות המסחר הרואה עצמו כשותף מרכזי בהחלת הסכם פנסיה החובה יקיים ב- 30 בינואר 2008 כנס מיוחד שיוקדש למעסיקים מתחומי המסחר והשירותים, בכדי לסייע להם לקבל החלטה מושכלת לגבי בחירת תוכנית הפנסיונית המיטביות ביותר עבור עובדיהם.