ההסתדרות תכריז על מועד השביתה הכללית במשק בכנס מיוחד

יו״ר ההסתדרות יקיים ביום חמישי הקרוב כנס חירום מיוחד ובו יכריז על מועד השביתה הכללית במשק. אבי ניסנקורן: ״אנו ניצבים בפני השבתה כללית של המשק. זאת תהיה שביתה קשה וכואבת, אך נראה כי זהו האמצעי היחיד״


13:07 ,29.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יקיים ביום  חמישי הקרוב (1 בנובמבר) כנס חירום מיוחד לקראת השביתה הכללית במשק בנושא הבטיחות במקומות העבודה. באירוע, בו יודיע ניסנקורן על מועד השביתה, ישתתפו מאות חברי וראשי ועדים ממקומות עבודה רבים במשק, ראשי מרחבים ואיגודים מקצועיים, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי הארגון.

 

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות מוסדות ההסתדרות נעתרו לבקשתו של ניסנקורן ואישרו סכסוך עבודה כללי במשק. להכרזת הסכסוך קדמו פניותיו של יו״ר ההסתדרות לממשלה ולמעסיקים, בדרישה לפעול להסדרה מוסכמת של נושא הבטיחות במקומות העבודה במסגרת קיבוצית, בדגש על בלימת הקטל בענף הבנייה.

 

בין הארגונים שישביתו את המשק נמנים נמלי חיפה, אשדוד ואילת, נמל מספנות, חנ״י וכן ארגונים רבים נוספים. ניתן לשער כי ביום חמישי הקרוב יכריז יו״ר ההסתדרות כי השביתה תחל ביום א׳ שלאחר מכן, וזאת על מנת לאפשר זמן לקיים מגעים על מנת למנוע אותה.

 

מההסתדרות נמסר הבוקר כי ״לנוכח העובדה כי תמה תקופת הצינון הנדרשת בחוק וטרם הוצעו צעדים אופרטיביים לשינוי המצב מצד מקבלי ההחלטות ומצד המעסיקים, ההסתדרות נערכת בימים אלו לקראת השבתה מלאה של המשק״.

 

מתחילת 2018 נהרגו בישראל עשרות בני אדם בתאונות קטלניות בעבודה ושיעור ההרוגים בארץ כתוצאה מתאונות בענף הבנייה הוא מהגבוהים בכל מדינות ה-OECD. רשימת דרישות ההסתדרות להסדרת הבטיחות בענף, כוללת בין היתר: הפיכת התקן האירופאי לפיגומים למחייב, אכיפת החובה על לבישת רתמה, הסדרת תחום המנופים והכנסת נספח בטיחות מחייב למכרזי בינוי ותשתית של המדינה.

 

יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום כי: ״האדישות של מקבלי ההחלטות ושל המעסיקים בנוגע לבטיחות בענף הבנייה ממשיכה לעלות בחיי אדם, וככל שעובר הזמן אנו עדים לעוד ועוד עובדים שמקפחים את חייהם. ההצעות שההסתדרות הגישה לפתרון הקטל הגיוניות וניתנות ליישום, אך מקבלי ההחלטות מעדיפים להמשיך בשוויון הנפש שלהם ולא מביעים כל רצון לפתור את המשבר״.

 

ניסנקורן הדגיש: ״אנו ניצבים בפני השבתה כללית של המשק, ובכנס יהיו מאות עובדים, חברי וראשי ועדים שיגיעו מכל הארץ על מנת להביע סולידריות ותמיכה במאבק של כולנו. זאת תהיה שביתה קשה וכואבת אך נראה כי זהו האמצעי היחיד שיביא להתעשתות ולהבנה כי החברה הישראלית מתמודדת עם בעיה חמורה וקריטית שחייבים לטפל בה באופן מיידי, לפני שיהיה מאוחר מדי״.