ההסתדרות והתאחדות התעשיינים מכריזים על מאבק ציבורי נגד תוכנית האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד

מאיימים כי ינקטו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם כדי למנוע פגיעה בעובדים ובמעסיקים, במידה ומהלך האוצר ייושם. טוענים כי מדובר בתוספת עלות לתעשייה כולה של כ-500 מליון שקל בשנה


00:00 ,17.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מאיימים כי ינקטו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם כדי למנוע פגיעה בעובדים ובמעסיקים, במידה ומהלך האוצר ייושם. טוענים כי מדובר בתוספת עלות לתעשייה כולה של כ-500 מליון שקל בשנה
 
בהודעה משותפת לעיתונות הודיעו התאחדות התעשיינים בישראל וההסתדרות הכללית החדשה כי הם פותחים במאבק ציבורי משותף נגד תוכנית האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד.
 
שני הארגונים הודיעו כי הם פותחים במאבק ציבורי משותף נגד תוכנית האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד לשכירים המקבלים רכב מהמעסיק. שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ועופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדשה, מאיימים כי ינקטו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם כדי למנוע פגיעה בעובדים ובמעסיקים, במידה ומהלך האוצר ייושם.
 
לטענת השניים, המשמעות של מהלך האוצר הינה למעשה פגיעה קשה בכל עובד המקבל רכב צמוד מהמעסיק. פגיעה הנאמדת בכ-1,000-1,500 שקל לחודש (תוספת מס) זאת כאשר שיעור המס השולי של העובד הינו 36%. בנוסף לכך, ישלם המעסיק כ-30 אלף שקל לשנה תוספת עלות עבור אותו עובד. מדובר בתוספת עלות לתעשייה כולה של כ-500 מליון שקל בשנה.
 
למפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים ובהסתדרות הגיעו לאחרונה מאות פניות מעובדים המקבלים רכב צמוד כמו  טכנאים, סוכני מכירות, מהנדסים, אנשי תחזוקה ונותני שירותים המתכוונים להחזיר לאלתר את הרכבים באם תתקבל הצעת  האוצר, זאת כדי שלא תיפגע הכנסתם.
 
ההסתדרות והתעשיינים מתריעים כי במקרה כזה עלולה להיווצר אנרכיה בכל הקשור למתן שירותים מהירים כולל טיפול בתקלות, הן למשקי הבית, הן למפעלים והן לכלל המשק. הנזק הכספי כתוצאה ממצב זה עלול להגיע למאות מיליוני שקלים.
 
ברוש ועיני ציינו כי הם ייאבקו בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותם במטרה לסכל את תוכנית האוצר.