ההסתדרות: הגשת בקשה לחידוש השביתה הכללית למען עובדי הקבלן

ההסתדרות מבקשת היום שוב מביה"ד לעבודה לחדש את השביתה הכללית למען עובדי הקבלן לאחר שלא חלה שום התקדמות במו"מ בין ההסתדרות, משרד האוצר, המעסיקים והמרכז לשלטון מקומי


00:00 ,25.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות מגישה היום דיווח לביה"ד הארצי לעבודה בירושלים בעניין המו"מ המתנהל מזה כחודש וחצי על עובדי הקבלן במשק עם משרד האוצר, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים (המעסיקים בסקטור הפרטי) והמרכז לשלטון מקומי. ההסתדרות תדווח לביה"ד כי לא חלה התקדמות משמעותית בשיחות. בעקבות זאת תבקש ההסתדרות מביה"ד לאפשר לה לחדש את איום השביתה הכללית במשק.

זאת הפעם השנייה בשבועיים האחרונים שההסתדרות מבקשת מביה"ד לאפשר לה לחדש את איום השביתה. לפני שבוע קיימה נשיאת ביה"ד, השופטת נילי ארד, דיון בלשכתה בבקשת ההסתדרות והחליטה לשלוח את הצדדים לסיבוב נוסף של מו"מ למשך שבוע. ארד אף ביקשה לדווח לה על תוצאות המו"מ עד היום בצהריים. בהסתדרות, כאמור, יגישו היום את הדיווח על מבוי סתום.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי "אמרנו כבר לפני שבועיים שרק תחת איום שביתה ניתן לקדם את המו"מ. נראה כי אחרי סיבוב נוסף של הידברות בת שבוע, שעדיין לא מניבה תוצאות, הדרישה שלנו מקבלת משנה תוקף. אם לא יהיה איום שביתה ברור משרד האוצר והמעסיקים יכולים למרוח כך את המו"מ במשך תקופה ארוכה".

לפני כחודש וחצי יצאה ההסתדרות לשביתה כללית למען עובדי הקבלן. ההסתדרות דרשה לצמצם את מספר עובדי הקבלן באמצעות העסקה ישירה. מספר ימים לפני השביתה פנתה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה לצו מניעה. נשיאת ביה"ד לעבודה, נילי ארד, התירה להסתדרות לקיים שביתה כללית למשך 4 שעות ולנהל מו"מ. את המו"מ ניהלו, מטעם ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן.

בהסתדרות אומרים כי ישנו מבוי סתום. אך יחד עם זאת יש לציין כי כבר לפני שבועיים הושגה הסכמה עם משרד האוצר על הגדלת מספר הפקחים על חוקי העבודה. ההסתדרות והאוצר עדיין חלוקים בדעותיהם לגבי מספר הפקחים שיתווספו והפער בעניין זה עדיין גדול. יצוין כי החוק להגברת האכיפה שבר לפני כחודש בכנסת היה אף הוא עד דעת ההסתדרות, האוצר והמעסיקים.