ברוש מזהיר מפני קיצוץ תקציב הרכש מהתעשייה הישראלית

ברוש קרא ל"סמן" באופן קבוע את תקציב הרכש השקלי של משהב"ט והזהיר כי כל קיצוץ של 1 מיליארד שקל בתקציב משמעותו פיטורים של 5,000 מועסקים בתעשייה וסגירתם של 100-150 מפעלים


00:00 ,19.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוש קרא ל"סמן" באופן קבוע את תקציב הרכש השקלי של משהב"ט והזהיר כי כל קיצוץ של 1 מיליארד שקל בתקציב משמעותו פיטורים של 5,000 מועסקים בתעשייה וסגירתם של 100-150 מפעלים
 
שרגא ברוש: אני לא מוכן שהתעשיות הביטחוניות יהפכו לכלי במאבק בין משהב"ט לאוצר על תקציב הביטחון; קורא "לסמן" באופן קבוע את תקציב הרכש השקלי של משהב"ט; מזהיר - כל קיצוץ של 1 מיליארד שקל בתקציב הרכש מהתעשייה הישראלית משמעותו פיטורים של 5,000 מועסקים בתעשייה, סגירתם של 100 - 150 מפעלים, רובם בפריפריה ואובדן של כ-4 מיליארד שקל ביצוא.
 
"אני לא מוכן שהתעשיות הביטחוניות יהפכו לכלי במאבק בין משרד הביטחון לאוצר על תקציב הביטחון. עד היום לא שמעתי משר הביטחון ואני מקווה לשמוע מחר בכנס הבטחה כי תקציב הרכישות של מערכת הביטחון מהתעשיות  הביטחוניות בישראל לא ייפגע". כך אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, לקראת כנס המי"ל ופורום התעשיות הביטחוניות בהתאחדות התעשיינים שייערך מחר בנושא "התעשייה הביטחונית, שותפות אסטרטגית בתהליך התעצמותה של מדינת ישראל".
 
ברוש קרא לשר הביטחון, עמיר פרץ, לראות בתקציב הרכש השקלי של משהב"ט - תשתית לאומית ו"לסמן" באופן קבוע, כבר בתקציב 2007 את החלק בתקציב משהב"ט המיועד לרכישות בארץ. זאת, על מנת שלא לאפשר למערכת הביטחון לקצץ בתקציב זה שעומד על כ-5 מיליארדי שקלים.
 
בכנס שייערך בהרצליה ישתתפו, בין השאר, שר הביטחון עמיר פרץ; חה"כ ד"ר אפרים סנה סגן שר הביטחון; יו"ר ההסתדרות החדשה עופר עיני; יוסי אקרמן יו"ר פורום התעשיות הביטחוניות בהתאחדות התעשיינים ונשיא אלביט מערכות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים הזהיר כי כל קיצוץ של 1 מיליארד שקל בתקציב הרכש השקלי מהתעשייה המקומית יביא לסגירתם של 100-150 מפעלי תעשייה, לאובדן של כ-4 מיליארד שקל ביצוא הביטחוני של ישראל, ולפיטוריהם של 5,000 עובדים רובם בפריפריה, בערים מוכות אבטלה כמו קריית שמונה, שדרות, אשקלון, מעלות, מצפה רמון ואחרות. כן יביא הדבר להעברת קווי יצור לחו"ל ולאובדן השקעה פרטית בתשתית התעשייה בהיקף של מיליארדי שקלים. בנוסף יסכן הקיצוץ ברכש משרד הביטחון את צבר ההזמנות ליצוא של התעשייה הביטחונית, העומד כיום על כ-17 מיליארד דולרים, טוען ברוש.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ציין, כי רכישות מערכת הביטחון מהתעשייה הישראלית מהוות כרטיס ביקור לשוקי העולם והמנוף החשוב ביותר לקידום היצוא הביטחוני, העומד כיום על כ-4 מיליארדי דולרים בשנה ומציב את ישראל במקום ה-7 בעולם.
 
ללא רכישות אלה, טען ברוש בכנס, יאלצו התעשייה הביטחונית והתעשיות הנלוות אליהן, המפרנסות כ-200 אלף בתי-אב בישראל, לחסל, כאמור, קווי יצור, להקטין את ההשקעות במחקר ופיתוח ולצרף אלפי עובדים למעגל האבטלה.
 
בתעשיות הביטחוניות מועסקים כ-70 אלף עובדים בכ-350 מפעלים, מרביתם בפריפריה. מחציתם מועסקים ישירות במפעלים ומחציתם כקבלני משנה.