ברוש: יש לפצות העסקים כפי שנעשה במלחמת לבנון השנייה

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים אין ספק כי יש לטפל בבעיה הכלכלית. "אנו נמצאים בשתי חזיתות - מלחמה בחזית הביטחונית ומלחמה בחזית הכלכלית"


00:00 ,06.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים אין ספק כי יש לטפל בבעיה הכלכלית. "אנו נמצאים בשתי חזיתות - מלחמה בחזית הביטחונית ומלחמה בחזית הכלכלית"
 
בעשרת הימים הראשונים של הלחימה בעזה, ספג המגזר העסקי בדרום, הפסד כספי של כ-650 מיליוני שקלים. בגין הפסד מכירות והיעדרות עובדים. מדובר בהפסד תוצר של כ-320 מיליוני שקלים. כך אמר היום שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, במפגש היסטורי שנערך במפעל אסם בשדרות של ראשי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים וראשי ההסתדרות בראשותו של עופר עיני.
 
במפגש השתתפו ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר האוצר רוני בר-און, שר הביטחון אהוד ברק, שר התמ"ת אלי ישי, ראש העיר שדרות דוד בוסקילה, חבר הכנסת שי חרמש, והמארחים דן פרופר יו"ר אסם וגזי קפלן מנכ"ל אסם.
 
ברוש ציין כי כ-50% מהעובדים בשדרות ובעוטף עזה אינם מגיעים לעבודה וכ-20% מהעובדים לא מגיעים לעבודה באזורים המרוחקים יותר. במרחק של 40 קילומטר מעזה מצויים כ-22 אלף עסקים המעסיקים כ-160 אלף עובדים.
 
ברוש חיזק את ידי הממשלה וצה"ל ואת תושבי הדרום המשתדלים לשמור על שגרת חייהם ככל האפשר.
 
לדבריו, אין ספק שחייבים לטפל בבעיה הכלכלית. ברוש קרא לשר האוצר ולראש הממשלה לשבת יחד עם המעסיקים וההסתדרות ולחזור על מה שנעשה במלחמת לבנון השנייה בכל הקשור לפיצוי העסקים והעובדים.
 
"לא צריך להמציא את הגלגל, צריכים להעתיק את ההסכם שהיה בעת מלחמת לבנון השניה על העסקים בדרום. זה עלה אמנם 3 מיליארד שקל, אך אף עובד לא פוטר, שום עסק לא נסגר והצמיחה ב-2006 היתה כאילו לא היתה מלחמה".
 
עוד אמר, כי אנו נמצאים בשתי חזיתות – מלחמה בחזית הבטחונית ומלחמה בחזית הכלכלית. "אנו יכולים לייצר את הפתרונות שיכולים להוציא אותנו טוב יותר, ליום שאחרי". הדבר שמעיק עלינו יותר מכל, אמר ברוש, הוא  מצוקת האשראי למפעלים הקטנים והבינוניים. 97% מהעסקים הם בקטגוריה זו, המעסיקים 1.2 מיליון עובדים. להם צריכים לייצר את הפתרון. ברוש קרא לגורמים המוסמכים לשבת יחד – ממשלה, מעסיקים והסתדרות - כדי להגיע לפתרון.