ברוש דורש מהאוצר לפתוח "מסלול ירוק" לפיצוי העסקים בצפון

אמר את הדברים בפגישה עם ראש ההסתדרות ומנהל אגף התקציבים באוצר. דורש שהפיצוי שינתן יהיה מענק בשיעור של 50% מאובדן המחזור החודשי של העסק


00:00 ,15.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אמר את הדברים בפגישה עם ראש ההסתדרות ומנהל אגף התקציבים באוצר. דורש שהפיצוי שינתן יהיה מענק בשיעור של 50% מאובדן המחזור החודשי של העסק
 
בפגישה שהתקיימה אתמול בין שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, לבין עופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדשה, וקובי הבר, מנהל אגף התקציבים באוצר, דרש ברוש מהאוצר לפתוח "מסלול ירוק" נוסף לפיצוי העסקים בצפון עבור חודש אוגוסט, בגין ירידה במחזור הפעילות העסקית.
 
ברוש דרש שהפיצוי שינתן לעסקים מאזור הצפון, עד לקו חיפה - עפולה - טבריה, יהיה בדרך של מענק בשיעור של 50% מאובדן המחזור החודשי של העסק, בהשוואה לתקופה שקדמה למלחמה. על 50% הנותרים (מאובדן המחזור החודשי) דרש ברוש מהאוצר לפעול להקמת קרן בערבות מדינה שתתן פתרון לעסקים קטנים ובינוניים עד מחזור של 30 מליון שקל לשנה. קרן זו תאפשר מימון המלאי שלא נמכר בימי הלחימה.
 
כמו כן דרש יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים מהאוצר כי העסקים בצפון יוכלו לבחור בין מסלול הפיצוי המוצע (מסלול מענק בגין אובדן מחזור) לבין מסלול הפיצוי שהיה קיים עבור חודש יולי, שגם בו דרש ברוש להכניס שינוי ולבטל את השתתפות המעסיקים בפיצוי בשיעור של 27.5%.
 
ברוש טען בפגישה כי מאחר והמלחמה התארכה סובלים העסקים באזור הצפון מנזקים אדירים ולא יוכלו יותר לשאת בנטל בגין העובדים שנעדרו מהעבודה, ע"פ הוראות פיקוד העורף.
 
בנוסף, דרש ברוש מהאוצר להקים ועדת חריגים שתוכל לטפל בבעיות מיוחדות של עסקים אשר שני המסלולים המוצעים (מסלול מענק בגין אובדן מחזור ומסלול השכר) לא ענו על צורכיהם.
 
מתחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר כי במהלך המלחמה ירד מחזור העסקים בצפון בשיעור כולל של כ-60%, בענפי התעשייה המסחר והשירותים. דבר שגרם להפסד פדיון בערך של כ-10 מיליארד שקל.
 
ברוש טוען כי הפיצוי במתכונת המבוקשת יסייע להחזיר את העסקים בצפון וכן את המשק כולו לפעילות מלאה ולהמשך הצמיחה, בדרך הקצרה והיעילה ביותר.