ברוש בכנס החשכ"ל: "מנכ"לי המשרדים הממשלתיים הכלכליים מנוהלים על ידי חשבי האוצר"

נשיא התאחדות התעשיינים טען במהלך כנס החשב הכללי במשרד האוצר כי חלקים מהותיים ובעלי משמעות קריטית ליכולת ההתאוששות של המגזר העסקי עדיין אינם התממשו


00:00 ,05.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים טען במהלך כנס החשב הכללי במשרד האוצר כי חלקים מהותיים ובעלי משמעות קריטית ליכולת ההתאוששות של המגזר העסקי עדיין אינם התממשו
 
"לא ייתכן שחשב יאמר למנכ"ל משרד ממשלתי, לאחר שכבר התקבלה החלטה – 'לא יקום ולא יהיה'", כך אמר אתמול שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בכנס החשב הכללי במשרד האוצר.
 
"לפני כחצי שנה נחתם הסכם על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יובל שטייניץ, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ואנוכי. עד היום, חלקים מהותיים ובעלי משמעות קריטית ליכולת ההתאוששות של המגזר העסקי ולגבי יכולתו לשוב ולקלוט עובדים לצערי, עדין אינם התממשו. בנוסף, לפני למעלה משבועיים התקיימה ישיבה בה הנחה שר האוצר את אנשי משרדו לטפל ולסגור את הנושאים האחרונים באופן מיידי, וכאילו כלום. מאז לא נסגר דבר".
"כך לא נראה ניהול. זאת התנהלות". הוסיף ברוש.
 
בהתייחסו לחשבי המשרדים הממשלתיים אמר ברוש: "יש לי הערכה רבה למקצועיות ולאמונה שלכם בדרככם, אך לא ייתכן שחשב יאמר למנכ"ל משרד ממשלתי, לאחר שהאחרון קיבל החלטה - 'לא יקום ולא יהיה'. יש ממשלה נבחרת והיא הממנה את מנהליה. אינכם יכולים לעצור או להפריע לניהול השוטף של המשרד".
 
לסיכום דבריו אמר ברוש: "המגזר העסקי בישראל צפה את  המשבר כבר בתחילת 2008 כתוצאה מהתחזקות השקל. לצערי, המשרדים הממשלתיים החליטו להמתין, צעד שהביא לעשרות אלפי מפוטרים מיותרים. מדיניות כלכלית אפקטיבית מתבססת על הקשבה ועבודה בשיתוף פעולה ולא דרך עימותים. העובדה שמשרד האוצר נכנס לתהליך "השולחן העגול" בכוח ולא בהסכמה, פוגעת כיום באופן המימוש של הסכמות השולחן העגול".
 
לצד דבריו אלו, בירך ברוש את שיתוף הפעולה וההידברות עם חלק מאגפי האוצר ובראשם אגף החשב הכללי: "על רוב הדברים לא הצלחנו להגיע להסכמה מלאה אך עצם העובדה שיש הידברות מסייעת לשפר את הכלים המוצעים למגזר העסקי".